۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۰تشکل برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان قزوین فعالیت دارند
کد خبر: ۳۴۹۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۳ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

۲۰تشکل برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان قزوین فعالیت دارند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بیش از ۲۰ تشکل در استان در حوزه عفاف و حجاب با توجه به وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده مشغول فعالیت هستند و در سه نوبت از عملکرد آنان بازرسی انجام می‌شود.

۲۰تشکل برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان قزوین فعالیت دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مریم بیدخام در جلسه ستاد هماهنگی و راهبری گسترش عفاف و حجاب که صبح امروز(دوشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: عفاف و حجاب یک موضوع اعتقادی و فرهنگی است و دستگاه‌ها می‌توانند با بستر سازی و هماهنگی با سازمان‌های مردم نهاد فعالیت‌های موثری انجام دهند.

وی افزود: بیش از 20 تشکل در استان در حوزه عفاف و حجاب با توجه به وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده مشغول فعالیت هستند و در سه نوبت از عملکرد آنان بازرسی انجام می‌شود و بازرسین پس از ارزیابی، امتیازات را به استاندار و وزارت20تشکل کشور اعلام می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ابراز کرد: عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است و اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم دستگاه‌ها باید بر اساس دستور ابلاغ شده برای این ماه مبارک همراهی و هماهنگی داشته باشند تا فضای معنوی مدنظر این دستور در جامعه حاکم شود.


این مقام مسئول تاکید کرد: امروزه در فضای مجازی با رسانه‌های مدرن روبرو هستیم که این موضوع کار دستگاه‌ها را با چالش‌های بیشتری مواجه کرده است؛ چراکه فضای مجازی علاوه بر مزیت، معایب و مواجه با آسیب را به همراه دارد.

وی ادامه داد: 25 دستگاه در استان و 33 دستگاه در کشور در حوزه عفاف و حجاب وظایف خاصی بر عهده دارند و ما انتظار داریم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق شاهد ترویج عفاف و حجاب در جامعه باشیم.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: برای تمامی دستگاه‌ها وظیفه عام و خاص در نظر گرفته شده است که موظف به انجام آن هستند و بارها جلسات متعددی تشکیل شده و بیان کرده‌ایم که در راستای عمل به وظایف خود آگاه باشند.

بیدخام گفت: اکنون هم انتظار ما این است که تمامی دستگاه‌ها از ابتدای سال در راستای انجام برنامه‌های در نظر گرفته شده موثر باشند تا از این طریق بتوانند امتیازات لازم را دریافت کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار تشکل‌های مردم نهاد حضور داشته باشند تا شاهد اثرات ویژه باشیم و ما با هدف ایجاد انگیزه در دستگاه‌ها لحاظ کردن امتیازات برای آنان را در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق بتوانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از کارشناسان دستگاه‌های فعال در انجام برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان