۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی قزوین نیازمند توجه جدی مسئولان است/ برگزاری برنامه‌های "هفته معلم" در فضای مجازی
کد خبر: ۳۴۹۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۲۲ ساعت: ۱۷:۱۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛

پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی قزوین نیازمند توجه جدی مسئولان است/ برگزاری برنامه‌های "هفته معلم" در فضای مجازی

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین مطرح شد: هم‌اکنون ۱۴ پژوهش‌سرا در استان قزوین وجود دارد که تنها سه مورد آن برای دانش‌آموزان قابلیت استفاده دارد؛ لذا این پژوهش‌سراها نیازمند توجه است.

پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی قزوین نیازمند توجه جدی مسئولان است/ برگزاری برنامه‌های "هفته معلم" در فضای مجازی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حسنعلی اصغری عصر امروز(یکشنبه) در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش، تلاش داریم در راستای تحقق راهبرد سال‌جاری و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی افزود: هر اندازه به سرمایه‌های اجتماعی بیشتر توجه کنیم و اهمیت دهیم، زمینه ایجاد ارزش افزوده در سایر سرمایه‌ها فراهم می‌شود؛ لذا اگر بخواهیم از سایر سرمایه‌ها استفاده مناسبی داشته باشیم باید به سرمایه اجتماعی توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وضعیت قزوین در کنکور سراسری سال گذشته گفت: قزوین از نظر نمره خام در کشور، رتبه ششم را در کشور شامل می‌شود اما در قبولی دانشگاه‌ها، رتبه ۱۳ و در پذیرش در سوابق نیز رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر در آزمون سراسری سال گذشته

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: آمار شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری سال گذشته، ۲۰ هزار و ۴۰۷ نفر و پذیرفته شدگان حدود ۱۴ درصد است.

وی با اشاره به اینکه برای کنکور سال‌جاری، ارائه کتاب راه نهایی را برای مدارس محروم و برگزاری همایش‌‌هایی را در نظر داریم، عنوان کرد: پژوهش‌سراها امروز گویا مورد غفلت واقع شده و سرانه‌ای به آن اختصاص داده نمی‌شود.

محمدحسینی به وضعیت پژوهش‌سراهای استان پرداخت و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ پژوهش‌سرا در استان وجود دارد که تنها سه مورد آن برای دانش‌آموزان قابلیت استفاده دارد، این پژوهش‌سراها نیازمند توجه است.

در ادامه هدایت‌الله جمالی‌پور عنوان کرد: سال ۱۳۹۹ سخت‌ترین سال برای نظام جمهوری اسلامی بود که معیشت مردم در این سال، سخت‌ترین روزها را طی کرد.

وی با بیان اینکه سال‌جاری سال مهمی برای کشور است و اهمیت آن را در نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری می‌توان درک کرد، افزود: تولید ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد لذا برای تحقق آن باید تلاش کنیم؛ از سوی دیگر هراندازه نظام آموزشی قدرتمند باشد در سایر عرصه‌ها نیز خوش خواهیم درخشید و نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار بی‌بدیل است.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش بیان کرد: نظام آموزش و پرورش یک نظام مهم و بنیادین بوده که لازم است به آن توجه شود؛ دولت به این نظام توجه مناسبی داشته که البته با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.

مشارکت عمومی راهی برای توسعه و پیشرفت کشور است

جمالی‌پور اذعان کرد: امیدواریم در سال‌جاری با بسیج ظرفیت‌ها بتوانیم گام‌های موثری در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم و از همدلی و مشارکت‌ها استفاده کنیم؛ چراکه همدلی و مشارکت می‌تواند توسعه را افزایش دهد، برای ساخت استان و کشور نیازمند مشارکت عمومی هستیم چراکه مشارکت یکی از راه‌های توسعه است.


این مقام مسئول بیان کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود و از ظرفیت مردم و دولت استفاده کرد تا بتوان فعالیت‌های اثرگذاری را برای نظام آموزش و پرورش استان رقم زد.

منوچهر حبیبی در ادامه جلسه با بیان اینکه برنامه‌های هفته معلم حتی‌الامکان باید با رویکرد فضای مجازی برگزار شود؛ افزود: باتوجه به اینکه پیش‌بینی شده سال تحصیلی آینده با آموزش حضوری برگزار شود، از مسئولان ذیربط درخواست داریم برنامه‌ریزی مناسبی برای این منظور صورت بگیرد.

حبیبی در پایان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت بی‌نظیری است و می‌تواند بستری مناسبی برای جذب دانشجو و تربیت معلم برای آینده باشد؛ هراندازه بخواهیم خوابگاه دانشجویان فرهنگی را افزایش دهیم تعداد دانشجویان بیشتری تربیت خواهد شد.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان