۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خرید واکسن کرونا را به موقع سفارش دادیم/ هیچ چیز بر ما مقدم تر از واکسن نیست
کد خبر: ۳۴۹۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۹ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

خرید واکسن کرونا را به موقع سفارش دادیم/ هیچ چیز بر ما مقدم تر از واکسن نیست

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ترامپ با تحریم بهداشت و درمان ایرانیان، جلادترین فرد تاریخ جهان شد.

خرید واکسن کرونا را به موقع سفارش دادیم/ هیچ چیز بر ما مقدم تر از واکسن نیست
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور صبح امروز پس از افتتاح چند طرح استانی، گفت: امروز در شصت و یکمین افتتاح های کشور شاهد افتتاح های مهم بودیم که در بسیاری از موارد ما را خودکفا کرده است و دیگر نیازمند واردات آن ها نیستیم.
او با بیان اینکه : هرساله در فصل پاییز میلیون ها دوز واکسن آنفلوانزا را وارد می کردیم گرچه سال گذشته آنفلوانزا تحت الشعاع کرونا قرار گرفت اما در هر حال این واکسن مورد نیاز است ، افزود: خداوند را شاکریم که در ایران این واکسن تولید می شود و امیدواریم که پاییز امسال از واکسن خودمان استفاده کنیم.
رئیس جمهور گفت: ما فکر می کردیم تحریم در بهداشت و درمان تاثیرگذار نیست زیرا هیچ جلادی در تاریخ، بهداشت و درمان را تحریم نمی کرد اما ترامپ روی دست تمام جلادان تاریخ  زد و جنگی را علیه ایرانیان آغاز کرد که از هر جنگ شیمیایی بدتر بود.
روحانی گفت: یکی از کشورهایی که از کرونا صدمه های زیادی دید، آمریکا بود اما دولت یاغی و ضدقانون ترامپ هیچ کمکی به آمریکایی ها نکرد.
او افزود: آمریکا جلوی واردات هر واکسنی که ما قصد واردات آن را داشتیم، گرفت.
روحانی با بیان این که تحریم ها مردم ما را در فشار و زحمت فراوانی قرار داد، گفت: همه دنیا به شکست آمریکا در تحریم ها اعتراف می کند و این پیروزی، پیروزی برای مردم ایران و رهبر معظم انقلاب است.
او با بیان این که امیدواریم در زمینه کرونا هم به جایی برسیم که به توان داخلی خودمان تکیه کنیم، افزود: رسانه های معاند می گویند ایران نتوانسته است به اندازه کافی واکسن کرونا تامین کند اما این کمبود یک مسئله جهانی زیست و علت آن را می توان در جمعیت چند میلیاردی جهان جست و جو کرد.
رئیس جمهور گفت: ما خیلی زود واکسن کرونا را سفارش دادیم اما آمریکا اجازه نداد ما پول مان را زود به دست شرکت ها و کشورهای تولیدکننده برسانیم.
او با بیان این که ما با شرکت هایی قرارداد واردات واکسن کرونا بستیم اما آمریکا این شرکت ها را تهدید کرده است، افزود: ایران همزمان با درخواست خرید واکسن کرونا، اقدام به تولید آن نیز کرد.
روحانی گفت: هیچ چیز بر ما مقدم تر از واکسن کرونا نیست و هرجا که واکسن کرونا باشد ما هزینه آن را تامین می کنیم و وقتی واکسن خارجی وارد ایران و واکسن داخلی نیز تولید شد؛ روسیاهی برای ذغال می ماند.
او با اشاره به برخی طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، افزود: ما در زمینه صنعت توانستیم، موتور سبک سه سیلندر را تولید کنیم که یورو شش و دارای قدرت بالا و مصرف کم است و این موتور جزو کم ضررترین ها برای محیط زیست محسوب می شود.
رئیس جمهور گفت: ما در زمینه تولید واگن مترو نیز ورود کردیم و گامی برای خودکفایی براشته ایم و امروز شاهد بهره برداری از یک رام هفت واگنی تولید داخل بودیم.
او افزود: دانشگاه هایی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند باید دارای مراکز فناوری نیز باشند تا دانشگاه ها را به مرحله تولید و فروش برسانند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان