۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ساز گرانی این بار در بازار لبنیات+قیمت انواع محصول لبنی در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

ساز گرانی این بار در بازار لبنیات+قیمت انواع محصول لبنی در قزوین

اکنون تامین لبنیات برای سفره مردم گران تمام می‌شود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ظروف از عمده عوامل گرانی این کالای اساسی بیان می‌شود.

ساز گرانی این بار در بازار لبنیات+قیمت انواع محصول لبنی در قزوین

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ گرانی بی‌سروصدای لبنیات این روزها چراغ خاموش پیش می‌رود و گویا اکنون نوبت به این کالا رسیده است تا تامین آن در سفره مردم گران تمام شود؛ به طوری که طی تحقیقاتی که در این رابطه صورت گرفته است میزان مصرف لبنیات از سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

در واحدهای دامی و صنعتی گرانی چشمگیر محصولات خوراک دام و گرانی واکسن‌ها و مکمل‌های غذایی دام‌ها از دلایلی هستند که باعث گران شدن محصولات لبنی شده‌ است.

با بررسی میدانی در بازار فروش و گفت‌وگو با چند فروشنده نیز این صنف از پایین آمدن میزان خرید شهروندان و گرانی محصولات لبنی گلایه‌مند بودند.

وقتی دلیل گرانی لبنیات را از فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات لبنی جویا شدیم بیان کردند که افزایش قیمت شیر خریداری شده از واحدهای دامداری از بزرگترین دلایل گرانی محصولات لبنی است.

این فروشندگان اذعان کردند: از دلایل دیگر گرانی انواع محصولات لبنی مربوط به گرانی روزافزون ظروف یکبار مصرف و پلاستیک و همچنین مواد افزودنی به لبنیاتی مانند پنیر و ماست است که در بازار به صورت روزانه تغییر قیمت دارند.

شهروندان هم از گرانی لبنیات و فرآورده‌های لبنی ناراضی بوده و تاکید کردند که گرانی‌های اخیر باعث کم شدن قدرت خرید آن‌ها شده است و گرانی محصولات لبنی باعث افت خرید از فروشگاه‌های لبنی شده که این امر گاها باعث انباشت و خرابی بعضی از این محصولات می‌شود.

افزایش قیمت‌ها تاحدی است که بعضی از اقشار جامعه با حذف محصولات لبنی سعی می‌کنند دخل و خرج خود را مدیریت نمایند که در همین راستا یکی از شهروندان اظهار کرد: ما یک خانواده شش نفره هستیم که اگر بخواهیم روزانه حتی یک واحد از لبنیات را مصرف کنیم حداقل برای ما روزی ۳۰ هزار تومان تمام می‌شود که این رقم در ماه هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ هزار تومان می‌شود که مبلغ زیادی است و این در صورتی است که من ماهیانه فقط 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارم و تهیه لبنیات برایم کار سختی است.

این تنها یک نمونه از صحبت‌ها و گلایه‌های شهروندان است که به قول خودشان در حسرت مصرف محصولات لبنی مانده‌اند.

قیمت انواع محصولات لبنی در بازار قزوین به شرح زیر است؛

شیر: ۵هزار و۴۰۰ تا ۵هزار و ۶۰۰ تومان

دوغ: ۱۷تا ۲۵ هزار تومان

کره محلی: ۸۰ تا ۱۱۰هزار تومان

کره گیاهی: ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان

خامه : ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان

پنیر سفید: ۲۷ تا ۳۵ هزار تومان

پنیر لیقوان : ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان

ماست در انواع مختلف باتوجه به نوع سفتی و رقیق بودن و میزان چربی و مواد افزودنی با تفاوت قیمت و عدم ثبات قیمت مواجه است.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان