۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها مانع پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن قزوین است/ ثبت‌نام بیش از ۳۰هزار متقاضی
کد خبر: ۳۴۹۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استانداری قزوین:

عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها مانع پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن قزوین است/ ثبت‌نام بیش از ۳۰هزار متقاضی

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف استان موجب شده تا پروژه‌های اقدام ملی مسکن پیشرفتی نداشته باشد این در حالی است که سایر استان‌های همجوار، در طرح اقدام ملی مسکن بسیار پیشتاز بوده‌اند.

عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها مانع پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن قزوین است/ ثبت‌نام بیش از ۳۰هزار متقاضی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، علی فرخزاد ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای تأمین مسکن استان در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین اظهار کرد: عملیات احداث هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویلایی دو طبقه در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان قزوین به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) واگذار شده بود و این پروژه تا به امروز پیشرفت فیزیکی چندانی را به همراه نداشته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه سازمان بنیاد مسکن نیز تعهداتی را در طرح اقدام ملی مسکن برعهده داشت مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نتوانست به تعهدات خود عمل کند و امروز احداث سه هزار و ۵۰ واحد توسط این سازمان برزمین مانده است.
 
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف استان موجب شده تا پروژه‌های اقدام ملی مسکن پیشرفتی نداشته باشد این در حالی است که سایر استان‌های همجوار، در طرح اقدام ملی مسکن بسیار پیشتاز بوده‌اند.
 
فرخزاد بیان کرد: فرصت یک هفته‌ای به بنیاد مسکن داده می‌شود، تا عملیات اجرایی پروژه‌های تحت نظر بنیاد مسکن را آغاز کند، در صورت عدم تحقق این مورد، پروژه‌ها به کارگزار دیگری واگذار می‌شود.

وی، طرح اقدام ملی مسکن را یکی از مهمترین پروژه‌هایی عنوان کرد که به صورت جدی پیگری می‌شود و تصریح کرد: اگر دستگاه‌های کارگزار به تعهدات خود عمل نکنند، ساخت مسکن را به خود متقاضیان طرح اقدام مسکن ملی واگذار می‌کنیم.
 
بیش از ۹هزار واحد مسکونی سهمیه قزوین در طرح اقدام ملی مسکن 
در ادامه ابراهیم مبارک‌قدم با اشاره به سهمیه استان قزوین در اجرای طرح ملی مسکن اظهار کرد: سهمیه ابلاغی برای این استان شامل ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی بوده که در چهار مرحله ثبت‌نام شده است.

وی افزود: آمار ثبت ۳۰ هزار و ۲۷۶ نفر در سایت جامع طرح اقدام ملی مسکن رویت شده و بیش از ۱۰ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط شناخته شده‌اند که البته احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه در شهرهای محمدیه، آبیک، تاکستان، اقبالیه و محمودآباد اراضی مورد نیاز برای مسکن تأمین شده است، گفت: مجموع اراضی درنظرگرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین بالغ بر ۴۰ هزار هکتار است.

مبارک‌قدم اذعان کرد: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته مقرر شد مشکل مسکن فرهنگیان از طریق تعاونی مسکن فرهنگیان حل شود؛ همچنین مقرر شد یک بلوک ۱۵۰واحدی به نیروی انتظامی واگذار کنیم که این پروژه می‌تواند در حداکثر شش ماه آینده به نتیجه برسد.

وی مطرح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ صورت گرفته مقرر شد۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب مهرگان استفاده کنیم که تأییدیه ۷ و نیم میلیارد تومان از این میزان را اخذ کردیم؛ تقریبا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به اداره‌کل راه و شهرسازی واریز شده و الباقی تا یک ماه آینده به حساب آن واریز می‌شود.

وی در پایان گفت: هرچند در تأمین آب موقت مهرگان هنوز دچار مشکل هستیم، تقاضا داریم برای حل این مشکلات تعامل دوطرفه برقرار باشد.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان