۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش چندبرابری مراجعات بیماران کرونایی در قزوین/ ۱۹هزار خودرو در محدودیت تردد شبانه جریمه شدند
کد خبر: ۳۴۹۲۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان اعلام کرد

افزایش چندبرابری مراجعات بیماران کرونایی در قزوین/ ۱۹هزار خودرو در محدودیت تردد شبانه جریمه شدند

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین گفت: متاسفانه مراجعات بیماران سرپایی کرونا در استان چندبرابر شده است و در مجموع وضعیت اصلا خوب نیست؛ کرونا به شدت می‌تازد و قربانی می‌گیرد.

افزایش چندبرابری مراجعات بیماران کرونایی در قزوین/ ۱۹هزار خودرو در محدودیت تردد شبانه جریمه شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا استان قزوین که ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونای استان قزوین اظهار کرد: وضعیت استان قزوین شرایط مناسبی نیست علی‌رغم اینکه محدودیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما شرایط به گونه‌ای است که مدیریت شیوع کرونا سخت است.

وی افزود: اگر روند ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته باشد طی هفته آینده تخت‌های بیمارستانی ما صددرصد پر می‌شود، در حالی که برخی از بیماران نیز در منزل درمان می‌شود، اگر این روند ادامه داشته باشد ظرف هفته آینده تخت برای پذیرش بیماران نداریم.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین اذعان کرد: عمل‌های غیرضروری و عمل‌های متعدد را در بیمارستان‌ها کنسل کردیم؛ شرایط سختی است به طوری که همه ما یک هفته فرصت داریم زنجیره را قطع کنیم که اگر این زنجیره قطع نشود، تخت‌های بیمارستانی سر ریز خواهد شد.


وی ابراز کرد: اگر این روند ادامه یابد ما با کمبود کپسول اکسیژن مواجهه خواهیم شد و دستگاه‌های اکسیژن ساز فعلی نیز پاسخگو نخواهد بود؛ لذا شرایط باید به گونه‌ای باشد که مردم درک کنند و راه دیگری جز رعایت کردن و قطع زنجیره نداریم به طوری که اگر ظرف این یک هفته کرونا سکته ناقصی نزند ما باید شاهد مرگ‌های دو رقمی در این استان باشیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: اکنون متاسفانه مراجعات بیماران سرپایی کرونا در استان چندبرابر شده است و در مجموع وضعیت اصلا خوب نیست؛ کرونا به شدت می‌تازد و قربانی می‌گیرد لذا چاره‌ای جز اجرای برنامه‌های فعلی نداریم.

حبیبی با بیان اینکه واکسن هم به اندازه کافی نیست، اضافه کرد: هیچ راهی جز توجه به پروتکل‌های بهداشتی و‌ محدودیت‌ها نیست و کپسول‌های اکسیژن برای درمان در منزل باید تامین شود که حداقل به ۲۰۰ تا ۳۰۰ کپسول نیاز داریم.


وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، شهر صنعتی البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر کدام ۵۰ عدد کپسول اکسیژن را تامین کنند تا طرح درمان در منزل را دنبال کنیم؛ سازمان صمت هم یکی از مراکز تولید اکسیژن را هماهنگ کند که به صورت شیفت بندی و شبانه روزی کار کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی باید ساماندهی و نوسازی شود و ‌به نظر می‌رسد که روند کار باید متفاوت از گذشته و با تغییر تاکتیک باشد؛ دستگاه‌هایی که خدمات می‌دهند از هر گونه خدمت و خدماتی که ایجاد صف می‌کند نیز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: بحث کنترل ترددها بسیار حائز اهمیت است به طوری که مورد اقبال مردم بود و اثرگذاری داشت اما اکنون دچار عادی سازی از سوی مردم شده است، در خیابان‌های اصلی شهر قزوین باید عوامل راهنمایی و رانندگی به صورت فیزیکی حضور یابند و کنترل ترددها از ۱۰ شب به بعد به طور جدی اعمال شود؛ تاکنون بالای ۱۹ هزار خودرو جریمه شده و در ایام تعطیلات نوروز هم پنج هزار خودرو جریمه شدند.

حبیبی در پایان گفت: رستوران‌ها، فست فودها و کافی شاپ‌ها حتما باید بیرون بر و تالارها باید تعطیل باشند؛ در خصوص کاهش فعالیت دستگاه‌های اداری و‌ دولتی هفته آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد؛ اما بدانید که هر وقت تعطیل کردیم این افراد یا در شمال یا بازار بودند در حالی که ما برای پشتیبانی از کادر درمان باید از همین نیروهای دولتی استفاده کنیم.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان