۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ترین‌های مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر/ از هت تریک شاکری تا بازی پر حاشیه پدیده - پرسپولیس
کد خبر: ۳۴۹۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

ترین‌های مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر/ از هت تریک شاکری تا بازی پر حاشیه پدیده - پرسپولیس

با پایان مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال،‌ ترین‌های هر بخش معرفی شدند

ترین‌های مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر/ از هت تریک شاکری تا بازی پر حاشیه پدیده - پرسپولیس
به گزارش  سرویس ورزشی صبح قزوین؛ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۸ مسابقه به پایان رسید. این هفته ۲ تیم مدعی پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان خود متوقف شدند تا سپاهان با پیروزی برابر سایپا فاصله خود را با تیم دوم جدول بیشتر پیدا کند.  
فولاد خوزستان به دلیل حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا  این هفته زودتر از سایر تیم‌ها بازی خود را برگزار کرد.
نتایج هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر:
  • آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر
  • پدیده یک - پرسپولیس یک
  • تراکتور صفر - مس رفسنجان صفر
  • نفت مسجدسلیمان صفر - نساجی ۲
  • ذوب آهن یک - نفت آبادان صفر
  • استقلال صفر - پیکان صفر
  • گل گهر ۳ - ماشین سازی یک
  • سایپا صفر - سپاهان یک
بازی هفته (پدیده - پرسپولیس)
بازی تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان یکی از دیدار‌های جذاب این هفته بود که موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه تیم‌ها مخصوصا فولاد شاهد بودیم. با این وجود بازی پرسپولیس مقابل پدیده مخصوصا در نیمه دوم رقابت فوق العاده مهیجی بود. این دیدار در پایان با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. ابتدا امین قاسمی نژآد با یک ضربه نوک پای دقیق دروازه حامد لک را باز کرد. یحیی گل محمدی که نمی‌خواست شکست دیگری را در لیگ بیستم تجربه کند، بازیکنان ملی پوش خود را در نیمه دوم وارد بازی کرد و میلاد سرلک دقیقه ۶۹ گل تساوی را به ثمر رساند. پرسپولیس با این تساوی بدموقع از صدر جدول فاصله گرفت.
تیم هفته (سپاهان)
سپاهان این هفته در یک دیدار خارج از خانه به مصاف سایپا رفت. شاید قبل از شروع هفته تیم‌های مدعی انتظار داشتند با توجه به سبک بازی سایپا، شاگردان محروم نویدکیا بازی سختی را پیش رو داشته باشند. با این وجود سپاهان در این مسابقه خیلی زود به گل رسید و عزت الله پورقاز دروازه محمدحسین اکبرمنادی را باز کرد. شاگردان محرم نویدکیا که از قبل می‌دانستند ۲ تیم مدعی استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست داده اند با خیالی آسوده با پیروزی یک گله مقابل سایپا فاصله خود را با پرسپولیس به امتیاز افزایش داد.
بازیکن هفته (یونس شاکری)
اکثر کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند که گل گهر با توجه به وضعیت عجیب و بد ماشین سازی به راحتی می‌تواند در هفته نوزدهم لیگ برتر به برتری برسد. با این وجود کار گل گهر در نیمه اول برابر ماشین سازی گره خورد و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید اما در نیمه دوم ورق برگشت و شاگردان امیر قلعه نویی به پیروزی رسیدند. چهره برتر این مسابقه و هفته بدون شک یونس شاکری بود که د این دیدار هت تریک کرد و ۳ بار دروازه تیم نگون‌بخت ماشین سازی را باز کرد. شاکری ابتدا در انتهای نیمه اول با یک ضربه تماشایی بازی را مساوی کرد. او سپس در نیمه دوم ۲ گل دیگر به ثمر رساند تا کار نیمه تمام خود را تکمیل کرده باشد.
مربی هفته (ساکت الهامی)
دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر در مسجدسلیمان و بین تیم‌های نفت و نساجی برگزار شد. نساجی در این دیدار با ارائه یک بازی کاملا برتر از سد نفت گذشت. شاگردان ساکت الهامی با نتیجه ۲ بر صفر و با درخشش حسین زامهران (یک گل و یک پاس گل) این برد ارزشمند را کسب کردند. ساکت الهامی از زمانی که جانشین مجید جلالی در نساجی شده از ۳ مسابقه ۳ برد به دست آورده است. این بهترین عملکرد نساجی در لیگ بیستم محسوب می‌شود و به طور کامل امیدهای این تیم برای ماندن در لیگ برتر را زنده کرده است.
دروازه بان هفته (محسن فروزان)
بی تردید اگر واکنش‌های زیبای محسن فروزان نبود تیم فولاد یک شکست بد موقع را قبل از حضور در بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل آلومینیوم تجربه می‌کرد. البته در این دیدار ۲ بار هم توپ به تیر دروازه فولاد برخورد کرد. فروزان ابتدا دقیقه ۱۱ کاشته امید سینگ را به کرنر فرستاد. او سپس ۲ بار حامد پاکدل مهاجم گلزن آلومینیوم را ناکام گذاشت و در نهایت ضربه شاهین توکلی را در یک موقعیت تک به تک به زیبایی راهی کرنر کرد. فروزان با این نمایش قابل قبول، تا حدودی خیال جواد نکونام را برای بازی با العین راحت کرد.
اتفاق هفته (از تغییرات عجیب سرمربی در ماشین سازی تا ماجرای شکایت پرسپولیس از پدیده و برعکس)
یکی از اتفاقات عجیب این هفته لیگ برتر در اردوی ماشین سازی رخ داد. ماشین سازان ابتدا مجتبی خورشیدی را به عنوان سرمربی در نظر گرفتند اما این مربی در آستانه پرواز به سیرجان برکنار شد. در نهایت نیز کاظم محمودی سرپرست ماشین سازی هدایت این تیم را مقابل گل گهر برعهده داشت.
دیگر مورد حاشیه‌ای نیز مربوط به بازی پرسپولیس و پدیده بود. این ۲ تیم بعد از مسابقه ادعای شکایت از یکدیگر را داشتند. باشگاه پدیده اعتقاد داشت حضور عیسی آل کثیر در این مسابقه غیر قانونی بوده است. باشگاه پرسپولیس هم این ادعا را در مورد فلاحیان بازیکن پدیده داشت. چمن بلند ورزشگاه امام رضا (ع) و حضور تماشاگران در این استادیوم دیگر موارد حاشیه‌ای این مسابقه بود.

منبع:باشگاه خبر نگاران
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان