۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین لزوم ادامه حمایت‌های وزارت ارشاد از ناشران در سال جاری
کد خبر: ۳۴۹۲۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۶ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

لزوم ادامه حمایت‌های وزارت ارشاد از ناشران در سال جاری

دولت آبادی گفت: به ادامه حمایت‌های سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران علاقه داریم.

لزوم ادامه حمایت‌های وزارت ارشاد از ناشران در سال جاری
به گزارش سرویس فرهنگی و هنری صبح قزوین؛ احمد دولت آبادی، نویسنده و مدیر انتشارات نگارتابان درباره نیاز‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد از صنعت نشر در سال جاری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در حد مطلوبی از ناشران حمایت کرد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد. از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه بین المللی به صورت مجازی و پس از آن نیز خرید حمایتی کتاب از ناشران اشاره کرد.
وی افزود: به ادامه حمایت‌های سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران نیازمندیم و امیدواریم بستری فراهم بشود که بتواند نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به صورت حضوری پس از رفع بیماری کرونا برگزار کند. امید ما این است این بیماری و بیماری اقتصادی ریشه کن شود.
مدیر مسئول انتشارات نگار تابان با اشاره به قیمت کاغذ بیان کرد: امیدوارم قیمت کاغذ در سال جاری تا حدی کاهش یابد و به صورت گسترده در بازار عرضه شود که علاوه بر ناشران بقیه مردم هم بتوانند کاغذ را با قیمت پایین تهیه کنند. هر چند خوش بین هستم به اینکه وزارت ارشاد کاغذ را امسال هم از طریق اتحادیه در اختیار ناشران قرار می‌دهد.
دولت آبادی ادامه داد: لازم است تا پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران چه به صورت مجازی چه حضوری کاغذ در اختیار ناشران قرار بگیرد و ناشران از هم اکنون زمینه را برای تولید کتاب برای نمایشگاه فراهم کنند. در سال گذشته تسهیلات بانکی هم به ناشران داده شد. به رونق صنعت نشر در سال جاری امیدوار هستم. البته مواردی، چون پایان بیماری کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در این امر موثر هستند.
وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته کمابیش از ناشران حمایت کرد. قبول ندارم هیچ حمایتی از ناشران نشد. امیدوارم وزارتخانه‌های دیگر هم همپای وزارت ارشاد برای رونق بازار نشر تلاش کنند که منظورم از وزارتخانه‌های دیگر بهبود شرایط اقتصادی و پایان بیماری کروناست که سایه شان همچنان بر سر اقتصاد نشر است. او در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد و صندوق اعتباری هنرمندان و نویسندگان در حمایت از هنرمندان و پرداخت بیمه سه ماه نخست سال جاری سپاسگزاری کرد.

منبع:باشگاه خبر نگاران
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان