۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رونق تولید داخلی عامل توسعه و پیشرفت کشور است/تحقق شعار سال در اولویت برنامه‌های مدیران باشد
کد خبر: ۳۴۹۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۶ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

رونق تولید داخلی عامل توسعه و پیشرفت کشور است/تحقق شعار سال در اولویت برنامه‌های مدیران باشد

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: اگر به تولید توجه کنیم قطعا مسیر توسعه و پیشرفت و‌ تحقق شعار سال فراهم خواهد شد؛ تجربیات خوبی هم از سال‌های گذشته داریم که اقدامات خوبی در راستای جهش تولید صورت گرفته است.

رونق تولید داخلی عامل توسعه و پیشرفت کشور است/تحقق شعار سال در اولویت برنامه‌های مدیران باشد
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره نامگذاری سال جدید تحت عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم در نامگذاری سال و هم بیان نوروزی خود که در روز اول فروردین سال ۱۴۰۰ داشتند دو کلید واژه مهم که یکی بحث تولید و دیگری بحث انتخابات است را مطرح کردند.

وی افزود: باتوجه به نامگذاری اقتصادی سال‌های گذشته، آنچه که از این موضوع برمی‌آید این است که اقتصاد کشور باید سروسامان پیدا کرده و معیشت مردم باید بهتر شود و اشتغال رونق پیدا کند که تحقق این عوامل در گرو تولید است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: ما اگر به تولید توجه کنیم قطعا مسیر توسعه و پیشرفت و‌ مسیر تحقق شعار سال فراهم خواهد شد؛ تجربیات خوبی هم از سال‌های گذشته داریم که اقدامات خوبی در راستای جهش تولید صورت گرفت است.

نگاه مدیران منطبق با سیاست رفع موانع و پشتیبانی از تولید باشد

وی ادامه داد: با رفع موانع و پشتیبانی‌هایی که صورت خواهد گرفت امیدواریم که امسال، سال شکوفایی تولید و اقتصاد باشد اما نکته مهم آن است که مدیران باید این دستور و‌ فرمان مقام معظم رهبری را عملی و اجرایی کنند و اهتمام جدی داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: مدیران هستند که می‌توانند پشتیبانی و مانع زدایی‌ کنند و به بخش خصوصی اعتماد و میدان دهند تا تولید رونق پیدا کند؛ لذا بار اصلی نامگذاری سال بر دوش مدیران است که نگاه و منش آن‌ها باید تغییر یابد و منطبق با سیاست‌های رفع موانع و پشتیبانی‌ از تولید باشد.

این مقام مسئول افزود: امیدواریم با همین نگاه و تکیه بر دانش جوانان و توانمندی مدیران واحد‌های تولیدی بتوانیم بحث تولید و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه را جامه عمل بپوشانیم.

جلوگیری از ورود کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید داخلی

وی تاکید کرد: ما باید به تولید داخلی اتکا و آن‌ها را باور کنیم که یکی از راهکارهای آن بحث جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل است که این امر باعث حمایت از تولید داخلی می‌شود؛ حتی در مصرف هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی باید از کالای ایرانی استفاده و به تولید داخلی اعتماد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه در بحپ تولید، پشتیبانی‌ها نیز مولفه‌های مختلفی دارد، ابراز کرد: روند صدور مجوزها باید روان و تسریع و مدت زمان آن کوتاه شود تا انگیزه‌ای برای مدیران واحد‌های تولیدی اتفاق بیفتد و شعار سال عملیاتی شود.

وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه تولید در استان قزوین اظهار کرد: پیدا کردن بازار تولید خیلی مهم است، به طوری که ما دو بازار داخلی و خارجی را داریم که یک بازار داخلی ۸۰میلیونی ایران خیلی حائز اهمیت است.

حبیبی در پایان تاکید کرد: ما بازار داخلی را باید بستری برای فروش تولید داخلی کنیم که قطعا کمک خواهد کرد و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ما با انگیزه بیشتری موضوع را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان