۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی تلفن گویا برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در قزوین
کد خبر: ۳۴۹۱۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۵ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان خبرداد

راه‌اندازی تلفن گویا برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در قزوین

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی دریافت نکردیم، گفت: مشکلات مردم توسط تلفن گویا به شماره ۳۳۸۰۷ پیگیری، حل و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

راه‌اندازی تلفن گویا برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در قزوین
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، حبیب‌الله انصاریان ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با جمعی از اهالی رسانه استان قزوین اظهار کرد: خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردمی است که اقدامات مختلفی را دنبال می‌کند.
 
وی با اشاره به اهداف فعالیت خانه مشارکت مردم در سلامت افزود: این خانه موظف است به صورت ماهانه با اعضای خانه جلسه برگزار کرده و پیام سلامتی را به زیرمجموعه‌های خود منتقل کند؛ پیگیری مطالبات سلامت مردم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و برگزاری نمایشگاه‌ها و کلاس‌های سلامت از جمله اهداف این خانه است.
 
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین ضمن گلایه‌هایی از امور اجتماعی استانداری بیان کرد: این خانه در گذشته هیچ هویت اجتماعی نداشته و توانستیم آن را به ثبت برسانیم این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی درنظر دارد نام آن را تغییر دهد.
 
انصاریان با بیان اینکه انتخابات اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت در اردیبهشت ماه توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، عنوان کرد: چرا فعالیت‌های انجام شده خانه مشارکت مردم در سلامت در استان قزوین باید نادیده گرفته شود و توجهی به آن نشود.
 
حل مشکلات مردم نیازمند همدلی دولت و مردم در کنار هم است
 
این مقام مسئول گفت: اگر بخواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم باید مردم و دولت کنار هم باشند؛ این در حالی است که در خانه مشارکت استان خلاف این موضوع صدق می‌کند و حاکمیت خاص به این خانه اعمال می‌شود.
 
انصاریان ادامه داد: از دوسال قبل پیگیر راه‌اندازی تلفن گویای مرکز مشاوره‌ تلفنی مردمی بودیم و این طرح برای نخستین بار در کشور فعال شده است؛ براین اساس، هر خانواده‌ دارای مشکل می‌تواند با آن در ارتباط باشد و این شماره به دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی دریافت نکردیم، مطرح کرد: مشکلات مردم توسط تلفن گویا به شماره ۳۳۸۰۷ پیگیری و حل و خدمات مشاوره‌ای در آن ارائه می‌شود؛ تلفن گویا به صورت شبانه‌روزی از یک ماه گذشته فعال شده است و در ۹ مورد خدمات ارائه می‌دهد.
 
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین با بیان اینکه از رسانه‌ها درخواست داریم تلفن گویای مرکز مشاوره تلفنی مردمی را به جامعه معرفی کنند، گفت: با شماره‌گیری ۳۳۸۰۷، مخاطب به مشاوران دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، معتادان گمنام NA، دوازده قدمی‌ها، تاسیسات ایمنی ساختمان، نظام مهندسی ساختمان HSE ، مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام کرونا متصل می‌شوند.

تهیه بسته‌های بهداشتی توسط خانه مشارکت
 
انصاریان ضمن تشریح فعالیت‌های خانه مشارکت مردم در سلامت یادآور شد: برگزاری جشنواره رمضان تا عید در سه سال متوالی، برگزاری نشست‌های تخصصی در رابطه با مشکلات سلامت مردم با مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس و برگزاری پاکسازی و فرهنگ‌سازی شهرستان قزوین و آبیک در مراسم تاسوعا و عاشورا با حضور ۴۰۰ نفر از اعضای آزاد خانه از جمله فعالیت‌های این خانه است.
 
وی، همکاری با دادگستری استان و انعقاد تفاهم‌نامه در رابطه با پیشگیری از جرائم و سلامت اجتماعی، همکاری با خیرین سلامت استان، تشکیل کمیته تخصصی اتاق فکر، تشکیل دبیرخانه کشوری ۱۲ رقمی‌ها در خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین را سایر اقدامات خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوبن برشمرد.
 
به گفته این مقام مسئول، در ابتدای اسفندماه سال ۹۸ و ابتدای فروردین ماه سال ۹۹‌، دوکمیته تجهیزات حفاظت فردی پزشکی تخصصی به منظور ساماندهی به لباس و ماسک پرستاران و پزشکان و کمیته جهادگران تشکیل شد که دبیری این کمیته برعهده خانه مشارکت مردم در سلامت بوده است.
 
انصاریان اذعان کرد: بیشترین نیروی انسانی فعال و آموزش دیده برای کمک به پرستاران، بیماران و خدمه بیمارستان با گروه جهادی صراط بوده که توسط خانه مشارکت مدیریت می‌شد؛ تقریبا ۶۵۰ نفر به صورت رایگان با ابلاغ از طرف این خانه به بیمارستان‌ها اعزام شدند.
 
وی یادآورشد: تهیه بسته‌های بهداشتی توسط خانه مشارکت با همکاری اموراجتماعی استانداری به ۱۶ منطقه حاشیه نشین شهر قزوین در سه مرحله، تهیه بسته‌های فرهنگی آموزشی توسط خانه مشارکت و ستاد اقامه نماز و شهرداری برای جشن تکلیف دختران مناطق محروم شهر قزوین و برگزاری جلسات مختلف با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم قزوین در مجلس برای بررسی شاخص‌های سلامت و کمیته افزایش جمعیت از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان