۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره بها در بهار ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۴۹۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۵ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره بها در بهار ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: ارزیابی ها از کف بازار مسکن نشان می دهد که بازار اجاره، خرید و فروش در بهار با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی رو به رو می‌شود.

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره بها در بهار ۱۴۰۰
به گزارش سروی اقتصادی صبح قزوین؛مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور  با بیان اینکه داده‌ها و آمارهای بانک مرکزی در رابطه با قیمت مسکن کاملا غلط و اشتباه است، گفت: آمارهایی که این دو بخش در رابطه با قیمت و نرخ‌های مسکن منتشر می‌کنند با نرخ‌های کف بازار متفاوت است و همین آمار غلط، بازار را آشفته می‌کند.
بازار مسکن در بهار آرام است
او ادامه داد: آمارها و تحلیل‌های من از کف بازار حاکی از آن است که نرخ و قیمت مسکن به ثبات رسیده و در آینده هم بازار به سمت ثبات و تثبیت قیمتی می‌رود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: برخی از رسانه‌های خارجی و همچنین تعدادی از سوداگران تلاش می‌کنند که بازار را نا به سامان جلوه دهند اما من همین جا اعلام می‌کنم که بازار آرام شده و تا چند ماه آینده هم همین آرامش و ثبات قیمتی ادامه خواهد داشت.
 رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی درباره بازار مسکن اشتباه است و منتج به ارائه اطلاعات اشتباه می‌شود، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن طبق آمار و داده‌های کف بازار خبر داده است اما شاهد آن هستیم که برخی آمارهای رشد قیمت می دهند‌.
او با بیان اینکه واقعیت این است که سال گذشته بازار مسکن به طور متوسط با کاهش قیمت ۱۲ درصدی و در نهایت ۱۵ درصدی مواجه شد، در حالی که عده‌ای این کاهش قیمت را قبول نداشتند و همواره آن را انکار می‌کردند، افزود: چه کسانی کاهش قیمت مسکن را نمی‌پذیرفتند؟ کسانی که ذی‌نفع هستند و از کاهش قیمت‌ها ضرر می‌کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: تحلیل مشاوران املاک با توجه به میزان قرارداد‌های منعقد شده و تحلیل‌های کف بازار است و متاسفانه داده‌هایی که بانک مرکزی و مرکز آمار از آن برای ارائه اطلاعات بازار مسکن استفاده می‌کنند، اشتباه است.
خسروی ادامه داد: در مقطعی از سال گذشته که مرکز آمار اعلام کرد در بازار مسکن شاهد افزایش قیمت چند درصدی هستیم به آن‌ها اطلاع دادیم که اطلاعاتشان اشتباه است، اما زور ما به مرکز آمار و بانک مرکزی نمی‌رسد. باید توجه داشت که این نهاد‌ها با اعلام داده‌های اشتباه، باعث التهاب بازار می‌شوند.
کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره بها
این مقام مسئول توضیح داد: بازار هم اکنون با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده و این کاهش قیمتی به ۲۵ تا ۳۰ درصد هم می‌رسد.
او همچنین درباره بازار اجاره هم گفت: بازار اجاره همانند بازار خرید و فروش مسکن با ثبات است و در صورت جلوگیری از ورود سوداگران شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ‌ها خواهیم بود.
خسروی در پایان تصریح کرد: برای بازار اجاره امسال و پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران، قرارگاه مبارزه با کرونا تصمیم گیرنده است و ما در این بخش پیشنهادات لازم برای بهبود وضعیت بازار اجاره را به دولت و وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.

منبع:باشگاه خبر نگاران
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان