۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین یادواره شهدای رسانه قزوین با محوریت شهید سال برگزار می‌شود/ معرفی شهدا با هدف بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج
کد خبر: ۳۴۹۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۵ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج رسانه استان:

یادواره شهدای رسانه قزوین با محوریت شهید سال برگزار می‌شود/ معرفی شهدا با هدف بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده و این سنت حسنه فرصتی بی‌نظیر برای بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج و پرداختن به معیار‌ها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی در جامعه امروز است.

یادواره شهدای رسانه قزوین با محوریت شهید سال برگزار می‌شود/ معرفی شهدا با هدف بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج
محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه شهید کریم اصغری به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال ۱۴۰۰ معرفی شده است، اظهار کرد: برای معرفی هرچه بهتر این شهید بزرگوار، فعالیت‌های متنوعی در طی سال انجام می‌شود.

وی افزود: تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهید در دفاتر رسانه‌ها و نیز سطح شهر، نامگذاری مکانی به نام شهید، آشنایی با سیره شهید در حلقه‌های صالحین، برگزاری یادواره شهدای رسانه با محوریت شهید سال، چاپ و توزیع کتاب مرتبط با زندگینامه شهدای رسانه، ساخت مستند زندگینامه این شهید و معرفی وصیت‌نامه شهید در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین تصریح کرد: شهید کریم اصغری، خبرنگار فعال روزنامه رسالت در قزوین به خصوص بخش شال بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیست و هفتم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، شهید شد که مزار وی در شهر زادگاهش واقع است.

وی عنوان کرد: از این شهید بزرگوار یک وصیت‌نامه پر محتوا و راهگشا به جای مانده است که واقعا خواندنی است.

ترویج سبک زندگی شهدای بسیجی و گوهریابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی

وی در ادامه گفت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر بسیجی و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده و این سنت حسنه فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار وشهادت، بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج و پرداختن به معیار‌ها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی در جامعه امروز است.

گفتنی است؛ این شهید بزرگوار در بخشی از این وصیت نامه الهی و سیاسی خود می‌نویسد "اى خداى بی‌نیاز! تو خود بهتر می‏دانى که هدف ما شهادت نیست بلکه پیروزى در راه تو و پیروى از راه توست...

برادران و خواهران دینى‏ام! از شما عاجزانه مى‏خواهم که براى مسائل دینى و اسلامى، مخصوصا واجباب اهمیت زیادى قائل شوید. واى بر ما اگر بخواهیم به مسائل دنیوى فکر کنیم، چون دنیا خانه گذراست نه خانه قرار و وقتى که ما از این دنیا برویم چیزى از مال دنیا با خود نخواهیم برد جز عملهایمان.

دیگر این که تا آن جا که در توان دارید براى اسلام و انقلاب اسلامى بکوشید و بدانید که این دنیا چیزى جز آزمایش نیست. از شما عاجزانه تمنا دارم که دعا و مناجات و نماز جماعت و نماز جمعه را فراموش نکنید. مبادا دعا کردن براى امام و انقلاب از یادتان برود."

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان