۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زنجیره تولید و توزیع مرغ در قزوین کنترل و نظارت می‌شود/ برخورد قاطع با متخلفان
کد خبر: ۳۴۹۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۵ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

زنجیره تولید و توزیع مرغ در قزوین کنترل و نظارت می‌شود/ برخورد قاطع با متخلفان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام نکنند عمل آن‌ها از مصادیق احتکار و عرضه کالا‌های خارج از شبکه محسوب می‌شود.

زنجیره تولید و توزیع مرغ در قزوین کنترل و نظارت می‌شود/ برخورد قاطع با متخلفان
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزویندر بازدید شبانه از مرغداری‌های قزوین اظهار کرد: تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و سپس توزیع در مراکز عرضه زیر ذره‌بین قرار دارد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان قزوین، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام نکنند عمل آن‌ها از مصادیق احتکار و عرضه کالا‌های خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرائم قانونی مربوطه، کاربری سامانه‌های مربوطه جهت اختصاص نهاده به آن‌ها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم کنترل جدی زنجیره تولید و توزیع مرغ، استاندار قزوین نیز بر پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرده است.

آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان پیش‌بینی می‌کنیم


وی در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول، اظهار کرد: با منطقی‌تر شدن قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید می‌توانیم این نوید را بدهیم که مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی خواهند داشت و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

خمسه افزود: تولید مرغ یک روند ادامه‌دار است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان می‌برد تا یک جوجه یک روزه به سن کشتار برسد بنابراین نمی‌توان گفت اصلاح قیمت در این سه روز بر روی تولید چه تاثیری داشته است، اما بدون شک آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: مصوبات اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ کشور موجب کاهش میزان قاچاق مرغ و توزیع خارج از شبکه قانونی عرضه خواهد شد و امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تاثیر گذاشته و دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کند.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان