۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین  لازمه بی‌اثر شدن تحریم‌ها جدی گرفتن تولید است/قرآن فرمود آنهایی که مرض در عمق جانشان نفوذ کرده، برای ارتباط با دشمن عجله دارند
کد خبر: ۳۴۹۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۳ ساعت: ۱۶:۴۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

 لازمه بی‌اثر شدن تحریم‌ها جدی گرفتن تولید است/قرآن فرمود آنهایی که مرض در عمق جانشان نفوذ کرده، برای ارتباط با دشمن عجله دارند

امام جمعه قزوین گفت: لازمه بی‌اثر شدن تحریم‌ها، جدی گرفتن تولید است و پشتیبانی‌های لازم باید از سوی مسئولان صورت بگیرد و تولید کننده و مصرف کننده داخلی هم برای رونق بخشیدن به این عرصه پای کار باشند.

 لازمه بی‌اثر شدن تحریم‌ها جدی گرفتن تولید است/قرآن فرمود آنهایی که مرض در عمق جانشان نفوذ کرده، برای ارتباط با دشمن عجله دارند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می شود، اظهار کرد: در تمام طول سال باید بکوشیم تا ماه رمضان را درک کنیم و بتوانیم از فرصت‌های ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا از قلب ماه رمضان یعنی لیله القدر به خوبی بهره ببریم.  

وی ادامه داد: اگر دروغ گفتیم، دلی را رنجاندیم و مال حرام خوردیم، ما را از لیله القدر و درک ماه رمضان دور می‌کند، در این حال ممکن است روزه بگیریم و سختی را تحمل کنیم اما شیرینی معنوی را درک نکنیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: وقتی به ماه رجب و شعبان می‌رسیم این مراقبت‌ها باید بیشتر شود چرا که عبادت‌ها و دعاهای این ماه‌ها زمینه‌ساز حضور در ماه رمضان محسوب می‌شود.  

امام جمعه قزوین بیان کرد: از آیه ۱۸۳ تا ۱۸۷ سوره بقره به ما می‌گوید ماه رمضان را بشناسید و به روزه دعوت می‌کند، خدای متعال فرموده ماه رمضان را بشناسید چرا که در این ماه قرآن نازل شده است.  

وی افزود: قرآن آمده انسان را هدایت کند و خداوند در ماه رمضان می خواهد فضا و زمینه کشت آیات قرآنی در وجود انسان باشد، مثل اینکه در این فصل کشاورزان مشغول کاشت نهال هستند؛ همانطور که در این فصل نهال می‌کاریم خداوند آیات قرآن را برای ما همانند نهال آماده کرده است تا هدایت پیدا کنیم.

 بهار، تفسیر و تجسم دنیایی قیامت است

عابدینی عنوان کرد: تقوا یعنی ماندن عهد و پیمان با خدا، انسان با خدا عهد بسته که فقط او خدای یگانه است. خدا می‌گوید هر فرعونی در هر زمانی شما را تهدید کرد و پیشرفت شما را تحت تأثیر قرار داد، شما بر عهد و پیمان خود با خدا ایستادگی کنید و پایدار باشید.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: تقوا یعنی خودنگهداری به وسیله عهد و پیمان‌های که با خدای متعال داریم؛ خداوند دستورالعمل داده و راه را به ما نشان داده است و گفته از چه چیزی بترسیم و از چه چیزی هراس نداشته باشیم و همه باید قیام کنیم تا مجریان دستورات الهی باشیم.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده مؤمنان و انسانهای فرهیخته کسانی هستند که از هر فرصتی برای اقامه نماز استفاده می‌کنند؛ این عبارت یعنی جامعه، خانواده، شهر و مملکت خود را در راستای دینی شدن کمک می‌کنند. آن کاری که امام خمینی(ره) در قم انجام دادند اقامه نماز بود.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام راحل امکاناتی نداشتند اما از امکانات کم که همان مدرسه فیضیه بود استفاده کرد تا همه بخش‌های جامعه را با خود همراه کند و این امر تحقق یافت و خداوند همه امکانات را در اختیار ایشان قرار داد.

امام خمینی(ره) رفراندوم حقیقی را به اجرا گذاشتند

عابدینی بیان کرد: وقتی عدالت را پاسداری می‌کنیم، اقامه نماز می‌کنیم، وقتی از زیر سلطه اجانب خودمان را نجات می‌دهیم و آزادی و حریت برای خودمان بدست می‌آوریم، اقامه نماز می کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی التماس مذاکره از زبان برخی شنیده می‌شود، حرف همه جامعه نیست، آنها بر روی توانمندی‌های مردم حساب نمی‌کنند، روی فرامین خدا اعتقاد ندارند؛ همان هایی که خدای متعال فرمود هر کسی با دشمنان خدا از سر سازش و دوستی به میدان بیاید، از آنها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: کسانی که بر خلاف دستورات الهی گام بر می‌دارند، نماز را ضایع می‌کنند و از اجرای فرامین الهی هراس دارند. رهبری توصیه کردند که در باب مذاکره عجله نکنید اما این شتاب و عجله همچنان در رفتار برخی دیده می‌شود.  

عابدینی اضافه کرد: قرآن فرمود آنهایی که در عمق جانشان مرض نفوذ کرده است، برای ارتباط با دشمن عجله دارند.  

وی عنوان کرد: خداوند فرموده همانطور که آدم باید بندگی کند، اقتصاد و امنیتش هم باید تأمین باشد و بخاطر همین مهم رهبری همواره در شعار سال بر موضوع اقتصاد تأکید داشته‌اند و مسئولان باید برای رفع موانع تولید گام‌های جدی بردارند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر اقتصاد و تولید داخلی با قدرت و تمام توان پیش برود و انجام شود، نیازی به دشمن نداریم و تحریم را با این کار بی اثر می‌کنیم، لازمه بی‌اثر شدن تحریم‌ها، جدی گرفتن تولید است. پشتیبانی‌های لازم باید از سوی مسئولان صورت بگیرد و تولید کننده و مصرف کننده داخلی هم برای رونق بخشیدن به این عرصه پای کار باشند.

مانع زدایی تولید در مجلس می‌تواند صورت بگیرد  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مانع‌زدایی تولید در مجلس می‌تواند صورت بگیرد و در فعالیت‌های مسئولان دولتی و وزرا نیز دیده شود تا شاهد اقتصادی پویا و فعال باشیم.  

وی تصریح کرد: بهار، تفسیر قیامت و تجسم دنیایی قیامت است، بهار مرتبه بسیار نازل شده قیامت در زندگی دنیایی ماست تا با بهار قیامت را بفهمیم و درک کنیم و حیات معنوی را درک کنیم. همانطور که خدا زمین را بعد از مرگش طروات و شادابی و سرسبزی می‌دهد، همینطور مردگان را هم زنده می‌کند.  

عابدینی با تبریک سالروز ۱۲فروردین ابراز کرد: امام خمینی(ره) بخاطر احترام به مردم و اینکه مردم در انقلاب صمیمانه مشارکت داشته باشند و به دنیا نشان دهند و در تاریخ ثبت شود که مردم ایران، جمهوری اسلامی را می خواهند، رفراندوم گذاشتند و فتنه‌ها را خنثی کردند.

امام جمعه قزوین گفت: در سال ۵۸، ۹۸/۰۲درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و نباید در راستای خواست دشمن مدام حرف از رفراندوم بزنیم، امام خمینی(ره) رفراندوم حقیقی را به اجرا گذاشتند و اقدام ایشان در تاریخ ثبت و ماندگار شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان