۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۹۴واحد تولیدی راکد قزوین به چرخه تولید بازگشت/ پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات در استان قزوین
کد خبر: ۳۴۹۱۳۴ نویسنده: عیسی قبادی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۱۳ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

۹۴واحد تولیدی راکد قزوین به چرخه تولید بازگشت/ پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات در استان قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: سال گذشته با اقدامات انجام شده بیش از ۹۴ واحد تولیدی که در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی از چرخه تولید خارج شده بود با برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشت.

۹۴واحد تولیدی راکد قزوین به چرخه تولید بازگشت/ پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات در استان قزوین
عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی استان در سال گذشته اظهار کرد: سالی که گذشت یکی از سال‌هایی بود که کشور در حوزه اقتصادی با بیشترین چالش و تنگناها مواجه بود اما امیدواریم افق‌های پیش رو افق‌های روشن و نویدبخش برای ملت ایران باشد.

وی افزود: قزوین یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه اقتصادی به ویژه در بخش صنعت است که بیشترین چالش‌های ما هم در استان قزوین در حوزه صنعت بود، مهم‌ترین فاکتورهایی که ملاک عمل قرار گرفت این بود که ما وضع موجود را حفظ و مدیریت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: گرچه در برنامه‌ریزی‌ها، نگاه به آینده و توجه به زیرساخت‌ها مورد توجه مسئولان استان بود اما مدیریت شرایط اقتصادی یکی از مهمترین برنامه‌هایی بود که در استان با همت مدیران اقتصادی و در راس همه استاندار قزوین و با همدلی و همراهی واحدهای صنعتی و اصناف و تجار انجام شده و در شرایط مختلف وضعیت خوبی رقم خورد.

وی عنوان کرد: بزرگترین چالش استان در سال گذشته محدودیت‌های ارزی و مشکلات ترخیص کالاها در استان بود که این مسئله برخی از واحدهای صنعتی ما را تا آستانه تعطیلی و رکود پیش برد.

پرداخت ۱۷۷ میلیارد تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا

قبادی بیان کرد: ابتکار عمل استان در این حوزه هم در کشور بی‌نظیر بود و هم اینکه واحدهای تولیدی را از یک بن‌بست خارج می‌کرد زیرا همراهی دستگاه قضا، دستگاه‌های اداری و واحدهای صنعتی باعث شد که همه کالاهای موجود در گمرک و کالاهایی که رسوب کرده بود ترخیص شود.

وی ابراز کرد: در موضوع بازار و کنترل بازار نیز سال گذشته هر هفته شنبه‌ها جلسه تنظیم بازار برگزار می‌شد و اولویت ما تامین کالاهای اساسی استان قزوین بود که با اقدامات انجام شده و همکاری همه خوشبختانه هیچ مشکلی در این حوزه حادث نشد گرچه محدودیت‌هایی داشتیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: سال گذشته ۶۲ هزار و ۳۶۰ تولید گوشت مرغ در استان داشتیم که بخش عمده تولیدات وارد استان‌های همجوار شد یعنی ضمن تامین نیاز استان قزوین، استان‌های البرز و تهران نیز پوشش دادیم.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن تولید تخم مرغ در استان قزوین داشتیم که رتبه ششم کشوری به استان قزوین اختصاص یافت.

خرید تضمینی ۲۱۰ هزار تن گندم در سال گذشته

قبادی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های کشور، مهمترین چالش بخش تولیدی تامین نقدینگی بود اما این واحدها با وجود همه مشکلات مجاهدت کردند و کارخانه‌ها تعطیل نشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته با اقدامات انجام شده بیش از ۹۴ واحد تولیدی که در سال‌های گذشته به دلایلی همچون کمبود نقدینگی، سو مدیریت و تامین منابع از چرخه تولید خارج شده بود با برگزاری جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری قزوین به چرخه تولید بازگشت.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در بحث خرید گندم تنها استانی بودیم که ۲۱۰ هزار تن به عبارتی بیش از ۹۴ درصد گندم استان را به صورت تضمینی خرید کردیم و خرید توافقی را در اولویت بعدی قرار دادیم.

قبادی در پایان بیان کرد: ۱۵ هزار و ۴۱۶میلیارد تومان مجموع تسهیلات ارائه شده استان طی سال گذشته است که در بحث تسهیلات بهین‌یاب ۱۳۸ میلیارد تومان به ۲۲۰واحد تولیدی پرداخت شد و در بحث تبصره ۱۸ نیز ۲۱۵ میلیارد تومان به ۶۷ واحد تولیدی و در حوزه کرونا نیز ۱۷۷ میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده پرداخت شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان