۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تلفن‌های هوشمند داده‌های کاربران را به شرکت‌های سازنده می‌فرستند
کد خبر: ۳۴۹۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۹ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

تلفن‌های هوشمند داده‌های کاربران را به شرکت‌های سازنده می‌فرستند

گزارشی منتشر شده که نشان می دهد تلفن های اندرویدی و آیفون ها هر چند دقیقه یک بار اطلاعات کاربران را به شرکت های سازنده خودشان می فرستند.

تلفن‌های هوشمند داده‌های کاربران را به شرکت‌های سازنده می‌فرستند
به گزارش سرویس علم و فناوری  صبح قزوین؛ براساس یک مطالعه دانشگاهی جدید، گوشی‌های اندروید و آیفون به طور متوسط ​​هر ۴ دقیقه یک بار داده‌های کاربران را با شرکت‌های سازنده خود به اشتراک می‌گذارند، حتی در صورت استفاده نکردن از تلفن همراه نیز اینکار انجام می‌شود.
تحقیقات نتایج نگران کننده‌ای ارائه کرد
تحقیقات کالج ترینیتی در دوبلین نگرانی‌های جدیدی راجع به حریم خصوصی در مورد تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده، زیرا این تحقیق ادعا می‌کند هنگام جمع آوری داده‌های خاص تفاوت کمی بین اپل و گوگل وجود دارد. این مطالعه که توسط پروفسور داگ لیث در مرکز ارتباط ترینیتی منتشر شده ادعا می‌کند که آیفون‌ها حریم خصوصی بیشتری نسبت به دستگاه‌های گوگل ندارند.
با این حال، این مطالعه خاطر نشان کرد که گوشی‌های گوگل حجم قابل توجه بزرگتری از داده‌های گوشی نسبت به اپل را جمع آوری می‌کنند که ۱ مگابایت داده از گوشی‌های بیکار Google Pixel هر ۱۲ ساعت ارسال می‌شود، در مقایسه با 52KB ارسال شده از iPhone. قرار دادن سیم کارت و جزئیات گوشی مانند شماره سریال سخت افزار، IMEI، آدرس Wifi MAC و شماره تلفن از جمله داده‌هایی است که بالقوه توسط گوشی‌ها ارسال می‌شود.
تلفن های هوشمند داده های کاربران را هر چهار و نیم دقیقه به شرکت های سازنده می فرستند
پروفسور لیث: "من فکر می‌کنم اکثر مردم قبول می‌کنند که اپل و گوگل برای تهیه خدماتی مانند iCloud یا Google Drive نیاز به جمع آوری اطلاعات از تلفن‌های ما دارند. اما وقتی ما به سادگی از تلفن‌های خود برای برقراری و دریافت تماس و نه چیز دیگر استفاده می‌کنیم، درک اینکه چرا اپل و گوگل نیاز به جمع آوری اطلاعات دارند بسیار دشوارتر است. "
پروفسور لیث اظهار داشت که بسیار ناامیدکننده است که اطلاعات زیادی توسط اپل جمع آوری شود خصوصاً اینکه این شرکت در گذشته درباره حریم خصوصی کاربران صحبت کرده بود. وی گفت که دستگاه‌ها نه تنها اطلاعات مربوط به فعالیت گوشی را جمع آوری کرده، بلکه همچنین اطلاعات گوشی‌های اطراف را نیز جمع آوری می‌کنند.
تلفن های هوشمند داده های کاربران را هر چهار و نیم دقیقه به شرکت های سازنده می فرستند
وقتی کاربر به شبکه wifi متصل می‌شود، آدرس‌های WiFi MAC سایر دستگاه‌های موجود در شبکه نیز به اپل ارسال می‌شوند. لیث در این باره گفت: "آدرس WiFi MAC دستگاهی را در یک شبکه WiFi شناسایی می‌کند و بنابراین، به عنوان مثال، روتر خانه، کانون گرم کافه یا شبکه دفتر شما را به طور منحصر به فرد شناسایی می‌کند. این بدان معناست که اپل می‌تواند به طور بالقوه افرادی را که نزدیک آن‌ها هستید و همچنین زمان و مکان را ردیابی کند. این بسیار نگران کننده است. "
سخنگوی گوگل گفت که این تحقیق نحوه کار تلفن‌های هوشمند را مشخص می‌کند. وی گفت: "اتومبیل‌های مدرن به طور منظم اطلاعات اساسی مربوط به اجزای خودرو، وضعیت ایمنی و برنامه خدمات آن‌ها را به تولیدکنندگان خودرو ارسال می‌کنند و تلفن‌های همراه به روش‌های بسیار مشابهی کار می‌کنند. این گزارش جزئیات ارتباطاتی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا به روز بودن نرم افزار iOS یا Android، خدمات مطابق هدف کار کرده و تلفن ایمن و کارا باشد. " گفتنی است، اپل هنوز در مورد این مطالعه توضیحی نداده است.
تلفن های هوشمند داده های کاربران را هر چهار و نیم دقیقه به شرکت های سازنده می فرستند

منبع:باشگاه خبر نگاران

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان