۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین بازدید بیش از ۳۲هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
کد خبر: ۳۴۹۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۴ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبرداد

بازدید بیش از ۳۲هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از بازدید بیش از ۳۲هزار بازدیدکننده از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

بازدید بیش از ۳۲هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به مصوبات ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا و توصیه مقام معظم رهبری در خصوص سفر، تبلیغی برای سفر صورت نمی‌گیرد ولی به دلیل قرار گرفتن قزوین در محدوده رنگ زرد کرونایی سفر به استان ممنوع نیست.

وی افزود: موزه‌ها و تعداد محدودی از بناهای تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین در این شرایط با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و برای میزبانی از گردشگرانی که علی‌رغم خطرات موجود گزینه سفر را انتخاب می‌کنند، آمادگی دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به آمار بازدید گردشگران از موزه‌‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد: در نوروز گذشته که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اماکن تاریخی آمار بازدید صفر بود و امسال نیز میزان بازدیدها نسبت به سال ۹۸ بسیار کاهش داشته ‌است.

اقامت 7هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان قزوین
وی بیان کرد: در مجموع از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سوم فروردین ۱۴۰۰، ۳۲هزار و ۶۹۷بازدید از موزه‌هاى استان قزوین شامل موزه خوشنويسى، موزه شهر، موزه سنگ‌نگاره‌ها و موزه قجر و امامزاده حسین (ع)، مجموعه سعدالسلطنه، سردر عالي قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفى، كليساي كانتور، حسينيه امينى‌ها، قلعه الموت، دریاچه اوان و قلعه سمیران در منطقه طارم، دهکده طبیعت، تله‌سیژ کامان و زرشک و پل معلق آوج صورت گرفته است.

خزائلی با بیان اینکه مجموعه سعدالسلطنه تا کنون بيشترين ميزان بازديد را به خود اختصاص داده است؛ گفت: در این مدت همچنین هفت هزار گردشگر در استان قزوین اقامت داشتند.

وی تصریح کرد: در اين مدت هفت هزار گردشگر در مراكز اقامتى رسمى استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ساکن شده‌اند.

این مقام مسئول با بيان اينكه سلامت مردم و گردشگران در ايام نوروز ١٤٠٠در اولويت است يادآور شد: در همه اماكن بازديد با ظرفيت محدود و با رعايت پروتكل‌هاى بهداشتى انجام مى‌شود و نظارت بر تاسيسات گردشگرى استان طی این مدت در قالب ۲۵۶ بازدید نظارتی توسط کمیته‌های ویژه انجام شده و به صورت مستمر و شبانه‌روزى ادامه دارد.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان