۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رکورددار ماده۲۰ به عنوان اولین بانوی ایرانی پس از انقلاب‌ام/ حجاب را همراهِ بدون مانع میادین ورزشی می‌دانم
کد خبر: ۳۴۹۰۲۶ نویسنده: زهرا جعفر آبادی تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱/۴ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

بانوی ورزشکار قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

رکورددار ماده۲۰ به عنوان اولین بانوی ایرانی پس از انقلاب‌ام/ حجاب را همراهِ بدون مانع میادین ورزشی می‌دانم

بانوی ورزشکار قزوینی گفت: خوشبختانه توانستم در بهمن ماه ۹۶ به عنوان اولین بانوی ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رکورد ماده ۲۰ را به نام خود ثبت کنم و کسب این مقام در فدراسیون دومیدانی تاریخ ساز شود.

رکورددار ماده۲۰ به عنوان اولین بانوی ایرانی پس از انقلاب‌ام/ حجاب را همراهِ بدون مانع میادین ورزشی می‌دانم

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ امروزه ورزش دیگر مرزی نمی‌شناسد و همه افراد از مرد و زن به راحتی می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی به فعالیت بپردازند و مهمتر از همه اینکه بانوان مسلمان و به ویژه بانوان ورزشکاری ایران اسلامی در تمام میادین ورزشی حضور دارند و برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند.

زهرا جعفر آبادی، بانوی دونده ۳۱ ساله تاکستانی است که توانسته رکورد ملی دوی سه هزار متر پیاده‌روی داخل سالن را بشکند و افتخاری دیگر را برای خود و استان قزوین ثبت کند.

این بانوی ورزشکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از ۱۳ سالگی با انجام ورزش بسکتبال وارد حیطه ورزشی شدم و از سال ۸۶ توانستم به عرصه قهرمانی راه پیدا کنم و سپس با رشته پیاده‌روی آشنا شدم.

وی افزود: از سال ۹۰ در لیگ باشگاه با رشته پیاده روی شروع به کار کردم و یک سال پس از خداحافظی آمنه صفوی، ورزشکار به‌نام با این رشته، توانستم رکورد ماده ۱۰ پیاده‌روی را به نام خود ثبت کنم.

چندین رکورد دومیدانی را به نام خود ثبت کردم

جعفر آبادی تاکید کرد: از سال ۹۱ تا ۹۶ در مسابقات لیگ باشگاه‌ها عنوان‌دار ماده ۱۰ کیلومتر بودم و در سال ۹۶ با رایزنی‌ها و پا فشاری‌هایی که با فدراسیون داشتم، برخلاف اینکه بیان می‌کردند خانم‌ها نمی‌توانند در ماده ۲۰ شرکت کنند، توانستم در این مسابقات شرکت کنم.

این بانوی دونده تاکید کرد: خوشبختانه توانستم در بهمن ماه ۹۶ به عنوان اولین بانوی ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رکورد ماده ۲۰ را به نام خود ثبت کنم و کسب این مقام در فدراسیون دومیدانی تاریخ ساز شود.

وی عنوان کرد: از سال ۹۶ تا کنون رکورد این ماده را چندین بار جابه جا کردم و همچنین در سال ۹۷ توانستم جواز حضور در مسابقات آسیایی را دریافت کنم و به اردوی تیم ملی دومیدانی دعوت شوم.

جعفر آبادی در ادامه اذعان کرد: متاسفانه یک هفته مانده به اعزام که قرار بود یک خانم و آقا در این مسابقات حضور داشته باشیم شورای بین المللی با این موضوع مخالفت کرد و مسابقات لغو شد.

این بانوی ورزشکار ادامه داد: پس از این موضوع آمادگی خود را از دست ندادم و در سال ۹۸ با شرایط بهتری در مسابقات شرکت و باز هم عنوان ۲۰ کیلومتر را به نام خود کسب کردم و توانستم رکورد این ماده را با زمان پنج دقیقه جابه جا کنم.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته شرایط کرونا موجب شد همه مسابقات در اسفند ماه لغو شود اما امسال برای اولین بار در مسابقات داخل سال توانستم پس از ۱۵ سال رکورد این رشته را با زمان ۱۵ دقیقه و ۳۳ ثانیه به نام خود ثبت کنم.

از ۱۳ سالگی وارد دنیای ورزش شدم

جعفر آبادی ابراز کرد: تا کنون توانسته‌ام عنوان‌دار و رکوردار رشته پیاده روی در ماده‌های ۱۰ و ۲۰ کیلومتر و سه هزار متر پیاده‌روی داخل سالن باشم و ویترین این رشته را در سطر رکوردها کامل کنم و این مقام، افتخار بزرگی بود که به نمایندگی از استان کسب کردم.

این بانوی ورزشکار تصریح کرد: در خانواده ورزشی بزرگ شدم و همچنین برادرم از دوندگان رشته استقامت بود که از این طریق به فعالیت در رشته‌های ورزشی علاقه پیدا کردم.

وی ادامه داد: با مربی خوبی که داشتم توانستم عنوان‌دار این رشته باقی بمانم و تا کنون در سه دوره مقام دانشجویان کشور در دانشگاه علمی و کاربردی در ماده هزار و ۵۰۰ تا سه هزار متر و عنوان سومی در سال ۹۵، عنوان‌دار ماده‌های ۱۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها باشم.

جعفر آبادی تاکید کرد: همچنین دو دوره جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کردم و یک دوره به اردوی تیم ملی دعوت شدم؛ از ابتدای نوجوانی به معلمی و تدریس علاقه داشتم که اکنون هم در تدریس رشته روانشناسی در دانشگاه فعالیت می‌کنم.

وی درباره اهداف آینده خود، ادامه داد: اکنون خود را برای مسابقات ۱۰ کیلومتر لیگ باشگاه‌ها و ۲۰ کیلومتر قهرمان کشوری و انتخاب آسیایی بهمن ماه آماده می‌کنم تا بتوانم جواز حضور در بازی آسیایی را مسب و در مسابقات انتخابی آسیایی شرکت کنم.

مسئولین نگاه تبعیضی به رشته‌های ورزشی نداشته باشند

این ورزشکار بیان کرد: پنج سال است که به دلیل تحصیل و مشکلات رفت‌وآمد برای تمرین ورزشی، ساکن تهران شده‌ام و از امکانات این شهر در راستای افتخارآفرینی برای استان قزوین استفاده‌ می‌کنم.

وی ابراز کرد: امکاناتی که فدراسیون تهران در اختیار ما قرار داده بسیار امکانات گسترده‌ای است اما موضوع دیگر حمایت مالی است که اگر این حمایت وجود داشته باشد قطعا می چ‌توانیم به پیشرفت در حیطه ورزشی شهر و کشور کمک بیشتری کنیم.

جعفر آبادی تاکید کرد: ما بانوان ایرانی به قدری توانمند هستیم که هیچ مانعی برای رسیدن به اهدافمان جلودار نیست چه بسا که با حجاب کامل در مسابقات حاضر شدن مشکلی ایجاد نمی‌کند و همه ما بانوان می‌توانیم افتخارات بسیاری را کسب کنیم.

وی در پایان گفت: مسئولین باید نگاه ویژه‌ای به حیطه ورزشی داشته باشند اما متاسفانه نگاه‌های تبعیضی وجود دارد و هر مسئول گاهی فقط یک ورزش را توجه ویژه می‌کند اما اگر نگاه تک بعدی وجود نداشته باشد و به همه ورزشکاران توجه شود قطعا این استعدادها می‌توانند افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان