۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سیاست گذاران فرهنگی کشور هنر غربی را پالایش نمایند
کد خبر: ۳۴۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسوی شالی:

سیاست گذاران فرهنگی کشور هنر غربی را پالایش نمایند

امام جمعه شال اظهار داشت: وظیفه سیاست گذاران فرهنگی کشور ما اینست که هنر غرب را پالایش دهند و به عنوان ابزار فرهنگی صحیح و دینی استفاده کنند.

سیاست گذاران فرهنگی کشور هنر غربی را پالایش نمایند
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام موسوی شالی، در خطبه های نماز جمعه این هفته به روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بحث هنر در دنیای امروز بحث تاثیر گذاری است.
وی بخش اعظم هنر سینما را سوغات غرب دانست و گفت: آنهایی که هنر را شناختند و سرمایه گذاری کردند این هنر را مناسب با منافع خودشان ساختند و این را رشد دادند و در دنیا جا انداختند.
موسوی افزود: وظیفه سیاست گذاران فرهنگی کشور ما اینست که هنر غرب را پالایش دهند و به عنوان ابزار فرهنگی صحیح و دینی استفاده کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه روند تغییر این هنر از غربی به اسلامی خیلی کند است.
موسوی اذعان کرد: یکی از جاهایی که ما بخواهیم انقلاب به اهدافش برسد اینست که هنر را پالایش کنیم.
وی ادامه ابراز کرد: افرادی که توانمندی هنری دارند با استحکام دین خودشان وارد عرصه هنر شوند کما اینکه خود شهید آوینی این کار را انجام داد.
وی با اشاره به روز فناوری هسته ای گفت: قدرت های زورگو از ایران هسته ای نمی ترسند از ایران تاثیرگذار بر ملت ها می ترسند.
وی افزود: تمام کشورهایی که بعد از ایران به انرژی هسته ای دست یافته اند یا از شرق و یا از غرب گرفته اند خودشان ابداع نکرده اند اما انرژی هسته ای ایران از تلاش جوانان ایرانی و بومی است.
آنها از ایرانی که روی پای خود می ایستد و الگویی برای کشورهای دیگر می شود، می ترسند.
وی سپس به اهمیت ایام فاطمیه و حرکت مراجع در برپایی دسته های عزا داری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند، فاطمیه را عاشورایی برگزار کنید، این حرکت عظیم (دسته های عزاداری) مردم دنیا را به تامل وا می دارد که فاطمه (س) که بود و برای اسلام چه کاریی انجام داد.
چرا قبرش مخفی است و باید مظلومیت حضرت زهرا (س) را به دنیا معرفی کنیم.
حجت الاسلام موسوی در خطبه اول به حقوق فرزندان بر والدین اشاره کرد و گفت: اگر فرزند با نگاه خشم آلود به پدر و مادر نگاه کند، حتی اگر حق با فرزند باشد تا 40 روز نماز و روزه اش قبول نمی باشد.
وی به موضوع عاق والدین اشاره کرد و گفت: همین که والدین از فرزندان ناراحت شوند آن فرزند سرکش است و عاق والدین می شود.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان