۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس سازمان صمت قزوین: روزانه ۱۷۰تن مرغ در بازار توزیع می‌شود/ گرانی گوشت قرمز تقاضای مردمی را افزایش داد
کد خبر: ۳۴۸۹۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

مطالبه صبح‌قزوین از بازار شب عید؛

رئیس سازمان صمت قزوین: روزانه ۱۷۰تن مرغ در بازار توزیع می‌شود/ گرانی گوشت قرمز تقاضای مردمی را افزایش داد

رئیس سازمان صمت قزوین گفت: سرانه مصرف مرغ در استان قزوین ۷۰تن بود، این در حالی است که امروز ۱۷۰تن مرغ گرم در استان قزوین توزیع شده، اما به دلیل گرانی گوشت قرمز میزان تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صمت قزوین: روزانه ۱۷۰تن مرغ در بازار توزیع می‌شود/ گرانی گوشت قرمز تقاضای مردمی را افزایش داد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ امسال کمبود کالاهای اساسی و افزایش نرخ کالاها به ویژه در ماه‌های پایانی سال منجر به ایجاد صف‌های طولانی و اعتراض مردم نسبت به این مسئله شد.

هرچند مسئولان با تزریق کالاهای مورد نیاز مردم و نظارت بر چگونگی روند توزیع آن تاحدودی توانستند در مقطعی از زمان مانع از افزایش لجام گسیخته و بیش از پیش قیمت‌ها شوند؛ اما این روزها هم در آستانه نوروز بعضا شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای خرید مایحتاج عمومی هستیم.

در هفته‌های اخیر اختلاف قیمت مرغ در قزوین و استان‌های همجوار از جمله تهران باعث شده بود که سهمیه مرغ قزوین توسط دلالان به شهرهای دیگر حمل و با سود بیشتر فروخته شود که همین امر دلیلی برای تشکیل صف‌های طولانی برای خرید مرغ شد.

البته مسئولین یکی دیگر از دلایل کمبود مرغ و صف‌های طولانی را خرید بیش از نیاز مردم بیان می‌کنند.

در این راستا صبح قزوین به منظور انعکاس اقدامات و عملکرد مسئولان در زمینه تنظیم قیمت بازار و پیگیری مطالبات مردمی مصاحبه‌ای با مدیرکل صمت استان قزوین انجام داد.

عزیز الله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: مبارزه با گران‌فروشی، رسالت ما در وزارت صمت است و مردم نیز اعتراض‌های خود را در قالب تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام می‌کنند که این موضوع نشان دهنده فاصله میان درآمد آن‌ها و قیمت کالا‌های موجود در بازار است.

وی افزود: شورای اقتصاد، متولی قیمت‌گذاری بر روی کالا‌های اساسی است و این موضوع برای همه لازم الاجراست.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: گرانفروشی عمدتاً بر روی کالا‌هایی صورت می‌گیرد که قیمت آن‌ها در ستاد تنظیم بازار کشور تصویب شده است که این کالا‌ها اغلب وارداتی بوده و با ارز دولتی به کشور وارد می‌شوند.

وی عنوان کرد: در روز‌های پایانی سال که میزان تقاضای کالا در بازار افزایش پیدا می‌کند طرح‌های مختلف نظارتی را با حضور دستگاه‌ها اجرا می‌کنیم، اما در مجموع شرایط بازار در کل کشور مطلوب نیست.

افضلی گفت: سرانه مصرف مرغ در استان قزوین ۷۰تن بود، این در حالی است که امروز ۱۷۰تن مرغ گرم در استان قزوین توزیع شده است، اما به دلیل گرانی گوشت قرمز میزان تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش پیدا کرده؛ ضمن اینکه نزدیکی قزوین به دو استان تهران و البرز، بر بازار تأمین کالا‌های اساسی در این استان اثر منفی می‌گذارد.

وی در پایان بیان کرد: ۴۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال در استان قزوین برای توزیع در شب عید خریداری و ذخیره شده است که سیب زرد ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۸ هزار و۵۰۰ تومان و پرتقال نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ۵۲ نقطه از طریق سازمان همیاری و معتمدین صنفی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان