۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان
کد خبر: ۳۴۸۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان تاکستان خبرداد

افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان

دادستان تاکستان گفت: خوشبختانه با برقراری صلح در هزار و ۷۵۷ پرونده شاهد افزایش ۵۱ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان
حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از افزایش سازش میان طرفین پرونده در شهرستان تاکستان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات‌البین، ویژه پرونده‌های کیفری با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان به اجرا درآمد.

وی افزود: خوشبختانه با برقراری صلح در هزار و 757 پرونده شاهد افزایش 51 درصدی سازش در پرونده‌های کیفری نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

دادستان تاکستان بیان کرد: با اجرای طرح مذکور شش درصد آمار ورود پرونده به دادسرا کاهش داشته و از سویی دیگر نیز شاهد کاهش 20درصدی بازداشتی‌ها در سال جاری نسبت به سال ۹۸ بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه صلح‌وسازش متشکل از قضات، کارمندان دادسرا و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در دادسرا و افسران دوایر قضایی کلانتری‌ها از ابتدای سال تشکیل شد، تصریح کرد: با آغاز به فعالیت این کارگروه ضمن سازش در چهار پرونده قتل افزایش 75درصدی صلح در این قبیل پرونده‌ها را داشته‌ایم؛ همچنین نهادهای تعلیق تعقیب نیز 80 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان