۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چگونه می توان از باتری تلفن هوشمند محافظت کرد؟
کد خبر: ۳۴۸۸۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

چگونه می توان از باتری تلفن هوشمند محافظت کرد؟

در این گزارش با نحوه بالا بردن عمر مفید باتری گوشی آشنا شوید.

چگونه می توان از باتری تلفن هوشمند محافظت کرد؟

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛در گذشته تلفن‌های همراه مانند امروز از مشکل تخلیه سریع باتری رنج نمی‌بردند و دلیل این امر روشن است، زیرا تلفن‌های دیروز از مزایای گوشی‌های امروزی مثل صفحه نمایش‌های بزرگ و با وضوح بالا، توانایی پخش ویدئو و موسیقی، گشت و گذار در اینترنت، رد و بدل پیام، برقراری تماس ویدیوئی و چت برخوردار نبودند و همه این مزایا باعث مصرف بیشتر باتری و زودتر خالی شدن آن می‌شود.

اما نکاتی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان عمر باتری را افزایش داد:

۱. آنچه بیشتر از همه باتری را تخلیه می‌کند سرویس‌های زیادی است که در پس زمینه اجرا می‌شوند؛ بنابراین کاربر باید همیشه مراقب باشد فقط خدمات لازم را روشن داشته باشد. قابلیت‌هایی مانند سرویس بلوتوث، موقعیت جغرافیایی (GPS) یا شبکه‌های اینترنت بی سیم انرژی زیادی را مصرف می‌کند، زیرا تلفن به طور مداوم در جستجوی دستگاه‌هایی از فاصله نزدیک یا شبکه‌های اینترنتی موجود است.

۲. پس زمینه‌های رنگی برای تلفن‌های هوشمند که به صفحه‌های LED معروف هستند، باتری زیادی مصرف می‌کنند، بنابراین استفاده از زمینه‌های رنگی تیره که عمر باتری را افزایش می‌دهند ترجیح داده می‌شود.

چگونه می توان عمر باتری تلفن های هوشمند را حفظ کرد؟

۳. اگر کاربر قصد ندارد برای مدتی از دستگاه خود استفاده کند، طبق گفته کارشناسان بهتر است باتری را ۷۰ درصد شارژ کند، سپس آن را از برق جدا کند. تلفن را در جایی خشک به دور از رطوبت نگه دارد و بسته به نوع آن، هرچند هفته یا یکبار در ماه دوباره تلفن را شارژ کند.

۴- از جمله خصوصیاتی که کارشناسان آن را عامل خراب شدن باتری می‌دانند، ویژگی صوتی است که هنگام فشار دادن روی صفحه به خصوص در دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید تولید می‌شود. این ویژگی را می‌توان در فهرست آهنگ‌ها غیرفعال کرد.

چگونه می توان عمر باتری تلفن های هوشمند را حفظ کرد؟

۵- دمای بسیار بالا یا پایین از بدترین دشمنان باتری است، بنابراین باید با قرار دادن گوشی در یک محیط مناسب از آن محافظت ویژه‌ای کرد. بهترین درجه حرارت مناسب باتری ۲۰ درجه سانتی گراد است. عمر باتری در دمای بیش از ۳۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

۶. بسیاری از برنامه‌ها هنگام رسیدن به روزرسانی جدید، سیگنال‌هایی را با اعلان یا لرزش ارائه می‌دهند که باعث مصرف باتری می‌شود؛ بنابراین، ترجیح داده می‌شود که این ویژگی از برنامه‌هایی که نیازی به بروزرسانی ندارند بسته شود یا حداقل این به روزرسانی‌ها را با فاصله از یکدیگر تنظیم کنید.

چگونه می توان عمر باتری تلفن های هوشمند را حفظ کرد؟

۷. از آنجا که مشکلات باتری غالباً به دلیل خطای برنامه نویسی سیستم به وجود می‌آیند، مهم است که دستگاه مرتباً به روز شود.

چگونه می توان عمر باتری تلفن های هوشمند را حفظ کرد؟

۸- کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند اگر نمی‌خواهید تماس بگیرید یا در مکان‌هایی با شبکه ضعیف هستید، حالت پرواز را روشن کنید، زیرا تلفن هوشمند در این حالت تلاش کمتری برای جستجوی شبکه‌های موجود می‌کند. همچنین ترجیح داده می‌شود که حالت پرواز را در هنگام خواب روشن کنید، زیرا این امر نه تنها از باتری محافظت می‌کند بلکه بدن را از اشعه مضر و غیرضروری محافظت می‌کند.

چگونه می توان عمر باتری تلفن های هوشمند را حفظ کرد؟

۹. علاوه بر توصیه‌های قبلی، توصیه‌هایی وجود دارد که بسیاری از کاربران علی رغم اهمیت آن، یعنی میزان روشنایی صفحه، از آن چشم پوشی می‌کنند، زیرا میزان روشنایی با مصرف باتری متناسب است، بنابراین ترجیح داده می‌شود کمترین میزان روشنایی صفحه دستگاه را انتخاب کنید.

۱۰. سرانجام، توصیه می‌شود حالت صرفه جویی در مصرف برق را که در اکثر تلفن‌های هوشمند وجود دارد، فعال کنید، زیرا به افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

منبع؛باشگاه خبر نگاران

انتهای پیام/1404

 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان