۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۳بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین/ ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ در سطح استان بستری هستند
کد خبر: ۳۴۸۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

شناسایی ۳بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین/ ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ در سطح استان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از شناسایی سه مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا خبر داد.

شناسایی ۳بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین/ ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ در سطح استان بستری هستند
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ اولین فوتی ناشی از ابتلا به کرونای انگلیسی در شهر آبیک ثبت شد که مربوط به فردی 48 ساله بود که با ابتلای چند نفر دیگر در این شهرستان و قرنطینه کامل روستای حسین آباد، همه بیماران بهبود یافتند، تا اینکه روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر از شناسایی مورد جدید این بیماری در سطح استان داد.
 
پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین با اشاره به شناسایی مورد جدید کرونای انگلیسی در سطح استان اظهار کرد: سه مورد جدید از جهش ویروس انگلیسی در سطح استان دیده شده که یک مورد در شهرستان تاکستان و دو مورد در شهرستان بوئین‌زهرا بوده است.
 
وی افزود: متاسفانه یک نفر از سه بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی که به تازگی در استان شناسایی شده‌اند، فردی میانسال بود که در اثر این بیماری فوت کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: بحث خریدها و هم‌نشینی‌ها و دورهمی‌ها از مواردی است که احتمال ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی را افزایش می‌دهد؛ چراکه هم اکنون این ویروس در سطح کشور در حال گردش است و مراودات ما با استان‌های جنوبی باعث شد که این ویروس در سطح استان مشخص شود.

فوت 4بیمار کرونایی دیگر در استان قزوین
 
وی بیان کرد: قطعا سه مورد شناسایی شده کرونای انگلیسی در استان قزوین، اولین و آخرین موردها نخواهد بود؛ مکان‌های عمومی و بازارها و مراکز خرید پرتجمع که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود بهترین مکان برای انتقال ویروس است و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به ما و خانواده هایمان وارد کند.
 
نامدار با اشاره به وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته 37 نفر از هم‌وطنان ما با علائم حاد تنفسی در سطح استان قزوین بستری شده و هم اکنون مجموع بستری‌ها 194 نفر است.
 
وی عنوان کرد: هم اکنون 65 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت بوده که 26 نفر از آنها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته چهار نفر از هم استانی‌ها با علائم و تست مثبت قطعی بیماری کرونا فوت کردند.

به گزارش صبح قزوین؛ با توجه به اینکه کرونای انگلیسی در شهر سگزآباد شناسایی شده؛ لذا فرماندار بوئین‌زهرا از اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز در این شهر خبر داده است.

اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز در شهر سگزآباد 
 
مصطفی آقاعلی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: متاسفانه در این روزهای باقیمانده از سال جاری شاهد هستیم که دو نفر از ساکنین شهرستان بوئین زهرا مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی شدند که بلافاصله جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا در سطح شهرستان برگزار و مصوباتی را برای مقابله با شیوع این ویروس داشتیم.
 
فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا عنوان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده همه محدودیت‌های وضعیت قرمز را در شهر سگزآباد که دو تن از ساکنان این شهر مبتلا به کرونای انگلیسی شدند؛ اعمال خواهیم کرد.
 
وی در پایان گفت: همه مسیرهای ورودی و خروجی با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و شهرداری کنترل و بسته خواهد شد و نظارت‌های لازم نسبت به اصناف و همچنین محدودیت‌های عبور و مرور ساعت 21 و پلاک‌های غیر از پلاک 89 و 79 از روز گذشته در شهر سگزآباد اعمال خواهد شد تا بتوانیم مانع از شیوع این ویروس در سطح شهرستان شویم.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان