۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۷۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان در مصاحبه با صبح قزوین:

۵نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: بقاع متبرکه دارای نیروگاه خورشیدی در سطح استان به چهار بقعه رسید و سال ۱۴۰۰ پنج بقعه دیگر به این نیروگاه‌ها تجهیز خواهد شد.

۵نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه قزوین راه‌اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین از افتتاح دو نیروگاه انرژی خورشیدی در جوار بقاع متبرکه شهرستان‌های البرز و آبیک خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح این دو نیروگاه خورشیدی در مجموع 50 کیلووات برق تولید می‌شود.
 
وی افزود: خوشبختانه در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام، دو نیروگاه خورشیدی بقاع متبرکه استان قزوین با حضور معاون امور عمرانی استانداری قزوین با اعتباری بالغ بر 9میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در امامزاده مختار(ع)  زعفران شهرستان آبیک نیروگاه 30کیلوواتی افتتاح شد و در امامزاده سلیمان(ع) بیدستان شهرستان البرز نیز نیروگاه 20کیلوواتی خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه با راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

وی عنوان کرد: با افتتاح این دو نیروگاه، بقاع دارای نیروگاه خورشیدی در سطح استان به چهار بقعه رسید و در سال 1400 پنج بقعه دیگر به این نیروگاه‌ها تجهیز خواهد شد.
 
مجیدی بیان کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه استان قزوین وارد شبکه سراسری خواهد شد و از درآمد تولید برق، درآمد پایداری برای بقاع متبرکه شکل خواهد گرفت.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این نیروگاه‌ها در جوار امامزادگان ضمن کمک به چرخه تولید برق، با استقلال و خودکفایی اقتصادی بقاع متبرکه، برنامه‌های فرهنگی و عمرانی و مدیریتی این اماکن مذهبی نیز رونق بهتری بگیرد و از سوی دیگر کمکی به تولید برق کشور شده باشد.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: با افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه کارآفرینی و اشتغال حداقل در هر بقعه برای یک نفر ایجاد شده که از برکات وجود بقاع متبرکه در سطح استان قزوین است.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان