۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بودجه شهر محمدیه و مهرگان به ۱۸۵میلیارد افزایش یافت
کد خبر: ۳۴۸۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه:

بودجه شهر محمدیه و مهرگان به ۱۸۵میلیارد افزایش یافت

شهردار محمدیه با اشاره به افزایش ۳۰۰درصدی بودجه این شهر گفت: بودجه شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان از ۶۳میلیارد تومان به ۱۸۵میلیارد تومان افزایش یافت که چنین افزایشی در استان بی‌نظیر است.

بودجه شهر محمدیه و مهرگان به ۱۸۵میلیارد افزایش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، یحیی رحیم‌لو در نشست خبری بودجه نهایی شهرداری محمدیه و ناحیه شهری مهرگان در سال ۱۴۰۰ و امضاء توافقنامه اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری محمدیه که شب گذشته(چهارشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اکنون ناحیه شهری مهرگان ۶۰هزار نفر جمعیت دارد که پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده بیش از ۱۵۰هزار نفر جمعیت داشته باشد که این موضوع باعث شد تا نشست‌های تخصصی با اداره کل شهرسازی و معاون عمرانی استاندار داشته باشیم.

وی افزود: بودجه ناحیه شهری مهرگان و محمدیه ۶۳میلیارد تومان در سال ۹۹ است یعنی درآمدهای محلی و عوارض محمدیه به ناچار در مهرگان هزینه می‌شد، اما با نگاه ویژه مسئولین نیز ۱۰۰میلیارد تومان در مهرگان و زمین تجاری به مساحت ۵ هزار و ۴۰۰ متر در محمدیه اختصاص یافت.

شهردار محمدیه با اشاره به افزایش ۳۰۰درصدی بودجه این شهر ادامه داد: یعنی بودجه محمدیه و ناحیه شهری مهرگان از ۶۳میلیارد تومان به ۱۸۵میلیارد تومان افزایش یافت که چنین افزایشی در کشور کم نظیر و در استان بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: ۵هزار و ۴۳۲متر زمین به ارزش تقریبی هزار میلیارد ریال برای ناحیه شهری مهرگان در نظر گرفته شده است؛ تکمیل و آماده سازی معابر به ویژه در قطعات خودمالکی و اقشار ویژه، احداث کتابخانه، پایگاه بسیج و ساختمان اداری شهرداری در منطقه مهرگان، تکمیل پارک بانوان، اقدام به فنس کشی رودخانه موجود در ناحیه شهری مهرگان از جمله اقداماتی است که در بودجه دیده شده است.


رحیم‌لو اذعان کرد: ما یک پارکینگ هزار متری هم در مهرگان نداریم؛ اما خوشبختانه در این بودجه دیده شده است، احداث پارک سوار، نصب دوربین‌های نظارتی و ترافیکی، اصلاح میدان ورودی شهر، خرید نردبان ۵۶متری آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌های دیده شده در بودجه است.

وی بیان کرد: در این بودجه ۷۳٫۵درصد بودجه عمرانی دیده شده که در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهیم کرد؛ ۲۶٫۵درصد از بودجه هم جاری است؛ بیش از ۲۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای موضوعات فرهنگی و ورزشی مهرگان در نظر گرفته شده است و با الحاق ۲۵۰هکتار زمین به ناحیه شهری مهرگان نیز درآمد ویژه‌ای برای شهرداری در ارائه خدمات به ساکنین ایجاد خواهد کرد و عملیات آماده سازی را در اواسط سال آینده آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان