۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین "وحدت"، پیام اصلی بعثت پیامبر(ص)/ باید پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های سیره و سنت رسول‌اکرم باشیم
کد خبر: ۳۴۸۷۷۰ نویسنده: حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ساعت: ۸:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات درمصاحبه با صبح‌قزوین مطرح کرد

"وحدت"، پیام اصلی بعثت پیامبر(ص)/ باید پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های سیره و سنت رسول‌اکرم باشیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه وحدت، پیام اصلی بعثت پیامبر(ص) است؛ گفت: همه باید با حفظ وحدت، پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های سیره و سنت رسول‌اکرم باشیم.

"وحدت"، پیام اصلی بعثت پیامبر(ص)/ باید پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های سیره و سنت رسول‌اکرم باشیم
حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری درگفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره بعثت حضرت محمد(ص) اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) نقطه آغاز دین مبین اسلام در جهان است؛ زیرا تاریخ زندگی پیامبر(ص) را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد که بخش اول شامل دوران کودکی و جوانی و اتفاقات قبل از بعثت پیامبر(ص) و بخش دوم نیز از زمانی است که پیامبر گرامی اسلام به رسالت مبعوث می‌شود.‌

وی افزود: جهان عصر بعثت، جهانی تاریک بود و خداوند، پیامبر گرامی اسلام را هنگامی فرستاد که از دیرباز پیامبری نیامده بود؛ زمانی که رسول اکرم ۴۰ساله بوده و در مکه سکونت داشت؛ ایشان از جانب پروردگار به رسالت پیغمبری مبعوث شد و در مسیر هدایت مردم به سوی سعادت و آگاهی رنج و تلاش‌های بسیاری را متحمل شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام بسیار حائز اهمیت است؛ لذا باید به دنبال هدف بعثت پیامبر باشیم که شامل دعوت به یکتاپرستی، قیام به پرپایی عدالت، مبارزه با جهل و خرافه‌پرستی، ارتقای سطح بینش جامعه و مهمتر از آن برداشتن اختلافات از میان مردم و تلاوت آیات و احکام الهی برای آنها بود.

اهداف اصلی بعثت پیامبر

وی ادامه داد: بعثت انبیا یک ضرورت و نیاز طبیعی و فطری برای انسانهاست؛ چراکه کتاب آسمانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند پیامبران را برای تبیین راه و ارشاد و هدایت مردم به سوی حق مبعوث کرد تا حق برای همه روشن شود.

شهسواری تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند که باهم مخالفت نکنید که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند؛ به همین منظور پیامبر از خویشاوندان خود برای دعوت به یکتاپرستی آغاز کرد و دین خداپرستی را به واسطه نزدیکان خود ترویج داد؛ اولین کسانی نیز که به پیامبر(ص) ایمان آوردند، امیرالمؤمنین(ع) و نخستین زن مسلمان،‌ حضرت خدیجۀ کبری(س) بودند‌.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان باید دنبال هدفی باشیم که پیامبر درباره بعثت داشتند؛ باتوجه به دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم همواره اسلام و مسلمین از طرف دشمنان مورد حمله و توطئه واقع می‌شود؛ لذا همه باید حول محور وحدت گرد هم آیند و با حفظ وحدت، پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های رسول‌اکرم و رهبر مسلمانان باشند.

مبعث، عید مسلمین جهان

این کارشناس دینی افزود: پیام مهم بعثت، تحول و چرخش کامل از همه انحراف‌ها، بدی‌ها و رفتن به سوی نیکی‌ها و ارزش‌هاست؛ پیام بعثت، ایمان، عفت، عدل، اخلاص، شکرگزاری، دانایی و گذشت، صداقت، مهربانی و تلاش همیشگی و خستگی ناپذیر برای رسیدن به قله سعادت است.

وی بیان کرد: حضرت محمد(ص) 27رجب سال 40عام‌الفیل در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نائل آمد و مأمور شد که بت‌پرستی را از زمین بردارد و یگانه‌پرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

شهسواری در پایان گفت: در تقویم هجری قمری، 27رجب روز مبعث است و ما مسلمان‌ها هرسال این روز را به مناسبت عید مبعث جشن می‌گیریم؛ همچنین نماز خواندن از نیمه شب و دعای خاص بعد از نماز در شب عید و انجام غسل، گرفتن روزه و فرستادن صلوات از اعمال روز عید مبعث است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان