۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین شورای نظارت بر اجرای سند توسعه فرهنگی استان تشکیل شود/ اعتبارات محدود قزوین مانع تحقق مطالبات می شود
کد خبر: ۳۴۸۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد؛

شورای نظارت بر اجرای سند توسعه فرهنگی استان تشکیل شود/ اعتبارات محدود قزوین مانع تحقق مطالبات می شود

استاندار قزوین گفت: مردم انتظار دارند حرفی که می‌زنیم عملی شود لذا تاکید داریم که یک شورای نظارتی برای اجرای سند توسعه فرهنگی استان قزوین تشکیل شود.

شورای نظارت بر اجرای سند توسعه فرهنگی استان تشکیل شود/ اعتبارات محدود قزوین مانع تحقق مطالبات می شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از شوراهای مهم سیاست‌گذاری کشور و استان است که مصوبات آن حکم قانونی دارد که باید اجرایی شود و اگر نمی‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم باید نقاط ضعف و خلاها نیز بررسی شود و اکنون هم روی اصل بسیار مهمی یعنی سند توسعه فرهنگی استان دست گذاشته‌ایم.

وی افزود: اگر تمام این پول‌هایی که در کشور خرج می‌شود، بستر مناسب فرهنگی نداشته باشد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد؛ لذا تدوین بستر فرهنگی یک عامل مهم به شمار می‌رود؛ بدون شک فرهنگ، بستر توسعه و پیشرفت یک جامعه است که در فقدان آن قدم‌های ما قدم‌های دور از هم و منسوخ خواهد بود.

پایه و اساس توسعه کشور برمبنای فرهنگ است

استاندار قزوین ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که ارزش افزوده داشته باشد باید در مسیر فرهنگ قرار گیریم؛ پایه و اساس توسعه کشور برمبنای فرهنگ است به طوری که تمام مشکلاتی که اکنون شاهد هستیم نیز ریشه در فرهنگ دارد.


وی عنوان کرد: مسئله فرهنگ بسیار مهم است که باید مشارکت نخبگان در آن شکل بگیرد و همه مطالعات باید دارای اثرگذاری باشد و نباید فقط برای قرارگیری در کتابخانه‌ها باشد که در نهایت هم به فراموشی سپرده شود.

جمالی‌پور تصریح کرد: باید ببینیم در سند توسعه فرهنگی استان قزوین تا چه میزان به پیشینه فرهنگی توجه شده است؛ چراکه این حوزه تاثیر بسیار عمیقی در شکل‌گیری بستر فرهنگی دارد و آن چیزهایی که قوام بخش سند فرهنگی ما خواهد بود نیز در حوزه ارزشی، اعتقادی و تاریخی است که این عناصر هویت بخش سند ما هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه ثروت بزرگی است، گفت: توسعه بدون فرهنگ یعنی حرکت به سوی باتلاق؛ مردم انتظار دارند حرفی که می‌زنیم عملی شود لذا تاکید داریم که یک شورای نظارتی برای اجرای سند توسعه فرهنگی استان قزوین تشکیل شود.

استاندار قزوین در پایان گفت: متاسفانه باوجود اینکه درآمد استان قزوین در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد اما در اعتبارات در رتبه ۳۰ قرار داریم؛ همه مطالباتی که از من می‌شود به حق است اما دست ما از منابع مالی خالی است به طوری که برای پرداخت حقوق مدیران با مشکل مواجه هستیم و از روز شنبه تا سه‌شنبه را در سازمان برنامه و بودجه تحصن خواهم کرد تا منابع مالی را جذب کنم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان