۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین برنامه تحول فضای مجازی قزوین را در دستور کار داریم/ رونمایی از سند توسعه فرهنگی استان
کد خبر: ۳۴۸۷۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی:

برنامه تحول فضای مجازی قزوین را در دستور کار داریم/ رونمایی از سند توسعه فرهنگی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: از جمله مصوبات شاخص شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، تدوین سند توسعه فرهنگی استان است که در دو فاز مجزا تعریف شده و امروز ارائه و رونمایی از این سند را خواهیم داشت.

برنامه تحول فضای مجازی قزوین را در دستور کار داریم/ رونمایی از سند توسعه فرهنگی استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محمدحسین اسماعیلی در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ظهر امروز(چهارشنبه)در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، اظهار کرد: براساس فرمان امام راحل در سال ۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و‌ در سال۶۴ به منظور تعیین اهداف و سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور نیز شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و در سال ۶۵ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: در سال ۱۳۷۲ با هدف توجه بیشتر به مسائل فرهنگی استان‌ها و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور نیز شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها شکل گرفت که به ریاست ائمه جمعه و نایب رئیسی استانداران و دبیری مدیران کل ارشاد اسلامی با وظایف مشخص کار می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین از سال ۷۸ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون  ۱۱۳ جلسه برگزار شده و در دوره جدید که فعالیت‌ها از نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد که رشد خوبی را در کل استان داشتیم و تاکنون ۱۰ جلسه برگزار کردیم و ۲۰ دستور جلسه و ۷۶ مصوبه داشتیم که تا امروز ۶۸ مصوبه اجرایی شده است.

اجرایی شدن۹۰درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان 
 
وی با بیان اینکه بیش از  ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است، عنوان کرد: این در حالی است که در پنج سال گذشته فقط هفت جلسه برگزار شده بود و این نشان می‌دهد که با همکاری بیشتر دستگاه‌ها،  جلسات شورا به نظم خاصی رسیده به طوری که بنا بر ارزیابی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در شش ماهه سال جاری جایگاه دوم و در ۹ ماهه امسال جایگاه چهارم را در کل کشور کسب کردیم.

 
اسماعیلی ابراز کرد: یکی از شاخصه‌هایی که برای شورای فرهنگ عمومی استان قزوین مطرح شده، بحث خروجی‌ها و مصوبات خوبی است که داشتیم و اجرایی هم شده است؛  همچنین از حیث اخبار و آمار و اطلاعات جایگاه اول را کسب کردیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به مصوبات شاخص در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: از جمله مصوبات تدوین سند توسعه فرهنگی استان است که در دو فاز مجزا تعریف شده و امروز ارائه و رونمایی از این سند را خواهیم داشت؛ بحث اندازه‌گیری سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی استان از دیگر اقدامات خوب شورای فرهنگ عمومی استان بود که در این هفته به ادارات ارسال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب که هر دستگاه موظف شد تا ۱۰ ماموریت را برای خود تعریف و ارائه کند که همه دستگاه‌ها انجام دادند؛ ساماندهی تبلیغات محیطی شهرها و تقویت و توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد هم به نحو شایسته انجام شد.

تشکیل کارگروه فضای مجازی استان 
 
اسماعیلی بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی که هشت کارگروه تخصصی تاکنون شکل گرفت و تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی استان هم بعد از سال‌ها احیا شد و اجرای برنامه‌های چهل سالگی انقلاب، تشکیل کارگروه فضای مجازی استان هم صورت گرفت که برنامه تحول فضای مجازی استان را در دستور کار داریم که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.



وی تاکید کرد: تشکیل شورای عالی هماهنگی فرهنگ و هنر استان در جهت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان انجام شد که اولین جلسه را در اوایل سال ۱۴۰۰ برگزار خواهیم کرد، تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و شهرهای تابعه استان هم از کارهای خوبی بود که تقریبا در همه شهرهای استان تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: شورای فرهنگ عمومی اقبالیه، شورای فرهنگ عمومی شهر معلم کلایه که تازه تاسیس شده و در شهرستان‌ها هم شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز عملکرد مثبتی در استان داشتند که تقدیر خواهند شد.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: ارائه نتایج طرح پژوهشی تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین را در این جلسه خواهیم داشت که با همکاری جهاد دانشگاهی انجام شده که رونمایی می‌شود و درصدد هستیم که با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان نیز فاز دوم طرح را در سال جدید رونمایی کنیم تا بتوانیم دستاورد خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان