۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰سکه مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شد
کد خبر: ۳۴۸۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان تاکستان:

۱۰سکه مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شد

دادستان تاکستان گفت: در کاوش‌های اخیر صورت گرفته در منطقه خله کوه شهرستان تاکستان ۱۰سکه مسی که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف شد.

۱۰سکه مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حسین رجبی در حاشیه بازدید شبانه از گشت‌های بسیج رضویون در مورد کاوش‌های اخیر شهرستان تاکستان، اظهار کرد: کاوش‌های صورت گرفته، بخشی در خله کوه توسط میراث فرهنگی در راستای وظایف و برنامه‌های سالانه آن اداره و بخشی دیگر در یکی از مناطق شهرستان در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال با توجه به پرونده جریانی و اطلاعات دریافتی مبنی بر وقوع کاوش‌های غیرمجاز انجام شده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده جهت کشف حقیقت با انجام آزمایش‌های لازم، یکی از مکان‌هایی که قبلاً کاوش شده بود مجدداً با حضور مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و میراث فرهنگی استان و شهرستان و با نظارت کامل دستگاه قضایی، مورد بررسی و کاوش قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اضافه کرد: با توجه به آثار باقیمانده در عمق حدود چهار متری زمین از قبیل پاکت‌های ساندیس که مربوط به‌سال ۸۵-۸۶ بود، مشخص شد که سال‌ها قبل این مکان توسط افرادی مورد حفاری قرار گرفته است.

این مقام قضایی به کشفیات حاصله توسط سازمان‌های مربوط اشاره کرد و گفت: پس از بررسی دقیق، تعداد ۱۰سکه مسی با توجه به نظر اولیه کارشناسان که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف و ضمیمه پرونده شد.

وی در ادامه از مردم مؤمن شهرستان تاکستان درخواست کرد تا جهت صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال، هر گونه اطلاعاتی در خصوص کاوشگران غیرمجاز دارند از طریق سامانه پیامکی و تصویری شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ به دادستانی تاکستان اعلام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان