۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین "صبح‌قزوین" رسانه برگزیده حوزه اخبار نماز و نیایش شد
کد خبر: ۳۴۸۷۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در آئین تجلیل از فعالان حوزه نماز؛

"صبح‌قزوین" رسانه برگزیده حوزه اخبار نماز و نیایش شد

در آئین تجلیل از فعالین حوزه نماز، پایگاه خبری صبح قزوین به عنوان رسانه فعال در حوزه اخبار و نیایش تجلیل شد.

"صبح‌قزوین" رسانه برگزیده حوزه اخبار نماز و نیایش شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی پیش‌از‌ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از فعالین حوزه نماز که در سالن جلسات اداره ارشاد قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از وظایفی که بر عهده داریم بحث فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز است یعنی شاخص و معیار ارزیابی ما در این موضوع، فقط خواندن نماز نیست؛ بلکه فعالیت‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه انجام می‌شود مدنظر قرار گرفته است.
 
وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی هم در دوره اخیر در حال انجام است از جمله اینکه جشنواره بسیار بزرگی با همت معاونت فرهنگی با عنوان "محراب عاشقی" در حال برگزاریست و قرار است مراسم اختتامیه جشنواره، فروردین ماه سال آتی در حوزه‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین تصریح کرد: در این راستا فعالیت‌هایی در فضای مجازی در زمینه ترویج فرهنگ نماز انجام شده و در حال انجام است؛ همچنین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

ساماندهی نمازخانه‌ها در کل مجتمع‌ها و ادارات استان
 
وی عنوان کرد: نمازخانه‌ها در کل مجتمع‌ها و ادارات ساماندهی شد؛ منتها شیوع کرونا باعث شد که اقامه نماز جماعت مقداری کم رنگ شود؛ با توجه به اینکه با تصمیم ستاد کرونا مساجد و نماز جمعه تعطیل است اما ما باید به نوعی این تعطیلی را در فضای مجازی جبران کنیم.
 
اسماعیلی بیان کرد: خلا‌یی که اکنون به دلیل تعطیلی مساجد و مراکز مذهبی به وجود آمده، باید جبران کنیم و مراقبت کنیم تا این تعطیلی باعث خلأ فعالیت جریان‌های فرهنگی در حوزه نماز و نیایش و امر به معروف و نهی از منکر نشود.
 
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی وظیفه دارند در حوزه نماز و نیایش اقدام کنند؛ ضمن اینکه فضای مجازی و رسانه‌ها به ویژه در دوران کرونا می‌توانند بسیار اثرگذار باشند.

اهمیت نقش رسانه و فضای مجازی در ترویج فرهنگ نماز
 
این مقام مسئول گفت: هنرمندان با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری و با تولیدات فرهنگی از جمله شعر، داستان، کلیپ، نماهنگ و بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌توانند در این راستا موثر باشند.
 
در ادامه حجت الاسلام علی رمضانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در جامعه اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم و نگاه ما اینگونه باشد که با ترویج فرهنگ نماز در جامعه مردم را بیش از پیش به سمت خدای متعال سوق دهیم.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد متولی امر به نماز نیست؛ اما تلاش دارد تا از همه ظرفیت‌های سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، مطبوعات و چاپخانه‌ها کمک بگیرد تا بتواند این عرصه را مهیا کند و ارتباط بین هنر و نماز را بیشتر تعالی ببخشد.
 
گفتنی است؛ در پایان این جلسه از فعالیت پایگاه خبری صبح قزوین در حوزه نماز و نیایش تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان