۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حمله انتحاری به زوار امام کاظم (ع) در کاظمین
کد خبر: ۳۴۸۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

حمله انتحاری به زوار امام کاظم (ع) در کاظمین

برخی رسانه های عراقی از حمله انتحاری به زوار امام کاظم (ع) در منطقه کاظمین بغداد خبر می دهند.

حمله انتحاری به زوار امام کاظم (ع) در کاظمین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ رسانه های عراقی از حمله انتحاری به زوار امام کاظم (ع) در محله کاظمین عراق خبر می دهند.
خبرها از کشته و زخمی شدن شماری در پی این حمله انتحاری حکایت دارد که در شب شهادت امام موسی بن جعفر (ع) به وقوع پیوسته است.
پایگاه السیاسه نیوز در خبری نوشت: انفجاری تروریستی زوار امام موسی بن جعفر را در منطقه کاظمیه در بغداد، پایتخت عراق هدف قرار داده است. این پایگاه به نقل از برخی منابع از به شهادت رسیدن شماری و زخمی شدن شماری دیگر از زوار کاظمیه خبر داد. این در حالی است که برخی منابع دیگر به شهادت رسیدن افراد را در این حمله انتحاری رد کرده و اعلام کردند تنها شماری افراد زخمی شدند.
 به نوشته ای پایگاه، این انفجار در نزدیکی پل الائمه و بر اثر حمله ای تروریستی رخ داده است.
خبرها همچنین از سرازیر شدن ساکنان کاظمیه به پل الائمه برای نجات مجروحان حکایت دارد. یک منبع در عملیات بغداد اعلام کرد حمله به وسیله نارنجک دستی و در نزدیکی پل الائمه رخ داده است. همچنین گفته شده است فرد تروریستی که این نارنج را به سوی زوار امام کاظم انداخته است، دستگیر شده است.
در بیانیه ای که از سوی مرکز اطلاع رسانی عراق وابسته به دفتر نخست وزیری این کشور منتشر شده، آمده است: انفجار یک نارنجک دستی در نزدیکی پل الائمه در بغداد به زخمی شدن هشت نفر از شهروندان منجر شد و بر اساس اطلاعات به دست آمده اولیه، در این حادثه فردی شهید نشده است.
رسانه های عراقی همچنین ازبازگشت جریان عادی زیارت زوار در منطقه کاظمین خبر می دهند.
منبع؛باشاه خبرنگاران
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان