۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین: با اجرای طرح «+زندگی» هر ۱۵۰ خانوار یک مددکار دارد/ در سال‌های بعد ۲۲خدمت در این مراکز انجام می‌گیرد
کد خبر: ۳۴۸۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور؛

مدیرکل بهزیستی استان قزوین: با اجرای طرح «+زندگی» هر ۱۵۰ خانوار یک مددکار دارد/ در سال‌های بعد ۲۲خدمت در این مراکز انجام می‌گیرد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در جریان این طرح برای ۲۱۲نفر شرایط استخدام و ایجاد شغل پایدار فراهم شده که دارای مدرک لیسانس و‌ بالاتر هستند و با اجرای طرح +زندگی هر ۱۵۰ خانوار یک مددکار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین: با اجرای طرح «+زندگی» هر ۱۵۰ خانوار یک مددکار دارد/ در سال‌های بعد ۲۲خدمت در این مراکز انجام می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مراسم افتتاح همزمان 2400مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور ظهر امروز(دوشنبه) توسط رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد که سهم استان قزوین ۵۳ مرکز است.

علیرضا وارثی در این مراسم اظهار کرد: در طول سال‌های خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی نیاز به رصد بیشتر افراد تحت پوشش احساس شد و در سال 1380 با تصویب بند 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سازمان بهزیستی مکلف به تاسیس مراکز خدمات بهزیستی شد.

وی افزود: اکنون پس از گذشت قریب به 19 سال از زمان تصویب این قانون و با تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش خدمات بهزیستی در سطح کشور و استفاده از ظرفیت مردمی برای این مسئله نیز مراکز "+زندگی" شکل گرفت.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: این مراکز با اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی شکل گرفت تا از طریق راه‌اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه‌های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی(مددجویان) در آن ساکن هستند نیز استقرار یابند.

وی بیان کرد: اکنون با تشکیل مراکز خدمات بهزیستی "+زندگی" مراکزی جهت ارائه خدمات اجتماعی به شیوه نوین و به ارزش 600 میلیارد تومان در کشور ایجاد شده است که با سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان بهزیستی کشور، توسط دوهزار و 400 مجموعه غیردولتی و مردمی، 22 خدمت سطح اول سازمان بهزیستی را به صورت رایگان از پنجره واحد در اختیار جامعه هدف خود قرار می‌دهد.


این مقام مسئول بیان کرد: موقعیت مکانی مراکز بر حسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف، پس از آمایش انجام شده در دو هزار و 400 محله شهری و روستایی تعیین شده است و هر مرکز به حدود هزار رو 800 نفر در بیش از 450 خانواده مستمری بگیر سازمان سرکشی و رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 80هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر از محروم‌ترین و نیازمندترین افراد سالمند و معلول و زن سرپرست خانوار به طور مداوم خدمت دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین مشارکت بخش غیردولتی در تصدی‌گری ارائه خدمات اجتماعی همراه با ایجاد بیش از 11هزار شغل جدید مستقیم برای جوانان فارغ التحصیل بومی دانشگاهی در رشته‌های مرتبط مددکاری و علوم انسانی و اجتماعی در مناطق شهری و روستایی کشور از دیگر دستاوردهای راه‌اندازی این مراکز است که صرفه‌جویی قریب به پنج هزار میلیارد تومانی از اعتبارات بخش دولتی را فراهم آورده است.

وی یادآور شد: در استان قزوین هم 53 مرکز "+زندگی" راه‌اندازی می‌شود که 23هزار و ۵۰۰خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و تاکنون 51 درصد از این تعداد مورد بازدید و واگذاری پرونده‌ها به مراکز صورت گرفته است و این مراکز نگاه تخصصی و‌رویکرد علمی برای ارائه خدمات به مددجویان را دارند.


وارثی با بیان اینکه 94هزار خانوار تحت پوشش قرار خواهند گرفت، ابراز کرد: در جریان این طرح برای 212نفر شرایط استخدام و ایجاد شغل پایدار فراهم شده که دارای مدرک لیسانس و‌ بالاتر هستند؛ با اجرای طرح +زندگی هر 150 خانوار یک مددکار دارد که در هر مجتمع سه مددکار حضور دارند.

وی بیان کرد: این مراکز در حوزه معلولین، آسیب‌های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه، مداخله و توانمندسازی فعالیت می‌کنند و اجرای قانون، مشارکت مردمی و جذب خیرین را به دنبال دارد و این طرح محله محور است که مراکز در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت مددجویان قرار دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مرکز +زندگی نمادی از بهزیستی است که مهمترین رویکرد آن خانواده محور و مددکارمحور بودن است و جنبه مثبت دیگر این طرح دولت الکترونیکی است که به صورت اینترنتی قابل رصد و رسیدگی است؛ همچنین محور دیگر آن ایجاد فرصت شغلی است.

وی در پایان گفت: خدمات مراکز +زندگی رایگان است که پرداخت یارانه هم در کنار آن قرار دارد و در نهایت ارتقاع سلامت اجتماعی را دنبال می‌کنیم که در سال‌های بعد 22خدمت را در این مراکز خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان