۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۰نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند/ افزایش ۴برابری مصدومان در قزوین
کد خبر: ۳۴۸۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۸۰نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند/ افزایش ۴برابری مصدومان در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تعداد مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال در قزوین تا به امروز ۸۰ نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر افزایش یافته است.

۸۰نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند/ افزایش ۴برابری مصدومان در قزوین
قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در سطح جامعه، آمار مصدومان تا حدودی نزولی بود، اما امسال عادی انگاری‌های موجود نسبت به بیماری کرونا موجب افزایش مصدومان این حوادث شده است.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از چهارشنبه آخر سال افزود: طبق آمار موجود، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۱۲ و ۴۴ نفر مصدوم ناشی از برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در استان داشته‌ایم که در چند مورد، این مصدومان دچار قطع و نقص عضو شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اقدامات کنترلی مسئولان امر و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به ویژه از طریق رسانه و فضای مجازی، شاهد کاهش چشمگیری در تعداد فوتی‌ها و مصدومان سوانح چهارشنبه سوری بوده‌ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مثلث طلایی ماسک، فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها عنوان کرد: با توجه به وضعیت کرونا و اشغال بودن تخت‌های بیمارستانی و اورژانس، در صورت بروز تروما، سوانح و سوختگی، خدمات رسانی قطعا با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

مهدیخانی گفت: امیدواریم هم استانی‌ها به ویژه والدین نظارت کاملی بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و از خرید، تهیه و ساخت ادوات و مواد منفجره خطرناک توسط آن‌ها جلوگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین خروج از منزل در شب چهارشنبه آخر سال محدود شود تا آمار سوانح کاهش یابد و هم استانی‌ها با سلامت کامل به استقبال سال نو بروند.

وی در پایان گفت: طبق آخرین آمار رئیس مرکز اورژانس کشور، تعداد مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال در قزوین تا به امروز ۸۰نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه قبل چهار برابر افزایش یافته است.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان