۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خانه‌نشینی مربیان ورزشی در سایه سنگین ویر‌وس ذره‌بینی/ فعالیت‌های ورزشی به صحنه مجازی کشیده شد
کد خبر: ۳۴۸۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از ورزش استان در سال کرونایی گزارش می‌دهد؛

خانه‌نشینی مربیان ورزشی در سایه سنگین ویر‌وس ذره‌بینی/ فعالیت‌های ورزشی به صحنه مجازی کشیده شد

ورزش در سراسر دنیا با شیوع کرونا سالی کم کار و کم رویداد را پشت سر گذاشت و در مجموع سالی که گذشت بیشتر اتفاقات ورزشی را مجازی کرد و این یک فرصت بود تا هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها توانمندی خود را در استفاده از دنیای مجازی تقویت کنند.

خانه‌نشینی مربیان ورزشی در سایه سنگین ویر‌وس ذره‌بینی/ فعالیت‌های ورزشی به صحنه مجازی کشیده شد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ ورزش در سراسر دنیا با شیوع کرونا سالی کم کار و کم رویداد را پشت سر گذاشت به طوریکه رقابت‌های جهانی و آسیایی به تاخیر افتاد و مسابقات کشوری و استانی برگزار نشد و در مجموع ورزش از کرونا عقب افتاد.

در ادامه روند بررسی فعالیت‌ هیئت‌های ورزشی استان قزوین، این موضوع که بسیاری از مربیان ورزشی بیکار شدند و زندگی را به سختی گذراندند، قابل توجه است و بر هیچ کسی هم پوشیده نیست.

فوتبال استان قزوین در ایام کرونا با دستور ستاد کرونا در برخی رده‌های سنی مسابقات استانی و شهرستانی برگزار کرد، نمایندگان استان در فوتبال و فوتسال هم امسال با قدرت بیشتری در مسابقات حضور داشتند و تعداد نمایندگان استان هم نسبت به گذشته قابل توجه بود.

قایقرانی از جمله رشته‌های ورزشی آبی بود که در سال کرونایی دست و پا شکسته تمرینات خود را برگزار کرده و بانوان استان در رقابت‌های کشوری هم حضور موفق داشتند.

کونگ فو و هنرهای رزمی در این ایام بیشتر در فضای مجازی فعالیت خود را پیگیری کرد، ورزشکاران کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیشتر به صورت گروه‌های محدود در ایام سال صعودهای یک روزه برگزار کردند و قهرمانان ملی استان هم در ایام کرونا انفرادی تمرینات را در فضای آزاد دنبال می‌کردند و رقابت‌های انتخابی و اردوی سنگ‌نوردی و جام فجر هم با درخشش ملی پوشان استان قزوین پیگیری شد.

گلف استان قزوین نسبت به سال‌های اول که تیم‌های لیگ برتری و فعالیت آموزشی داشت، اما امسال هم چندان که باید فعالیت قابل بیان نداشت و جزء هیئت‌های غیر فعال استان بود.

ورزش دانشگاهی استان با تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه و مجازی شدن فعالیت‌ها به کلاس‌های آموزشی غیرحضوری روی آورد و یکی از هیئت‌های فعال در این عرصه بود.

موتورسواران و اتومبیل‌رانان استان امسال هم مثل سال‌های گذشته فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در راستای کمک‌های بشر دوستانه انجام دادند، اما پیست قدیمی باراجین با نظر ستاد کرونا محدود شده و فعالیت این گروه از موتورسواران هم بلاتکلیف شد.

در این میان مسابقات موتورسواری و آفرود چند جانبه در قزوین برگزار شد و با درخشش موتورسواران استان به پایان رسید اما دچار حاشیه‌های کرونایی شد.

هیئت نجات غریق و غواصی هم مثل دیگر رشته‌های توپی تعطیل بود و فعالیتش به چند کلاس بازآموزی در فضای مجازی معطوف شد.

والیبالی‌ها امسال مثل فوتبالی‌ها در لیگ برتر حضور فعال داشتند و تیم‌های دختران و پسران شهرداری در لیگ برتر فعالیت داشتند و در مسابقات کشوری و استانی هم تیم‌های منتخب و شهرستانی با هم رقابت کردند و در نهایت چهارمی دختران شهرداری در لیگ برتر بهترین عنوان والیبالیست‌های استان بود.


ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء در کنار ورزش دانش‌آموزی در سال کرونایی فعالیت گذشته خود را نداشتند.
 
ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان امسال در دو بخش مجازی و حضوری فعالیت‌های قابل توجهی داشت و راه‌اندازی و تجهیز تعدادی از خانه‌های ورزش در روستاها هم از دیگر اتفاقات خوب ورزش در این سال کرونایی بود.

ورزشکاران سه گانه امسال بیشتر دوچرخه سواری کردند و اما اتفاق خوب برای این ورزش در استان انتخاب قهرمانان ملی قزوینی به عنوان اعضاء کادر فنی تیم ملی ایران بود.

ورزش کارگری در سالی که گذشت بر اساس تقویم فدراسیونی و استانی چند رویداد را برگزار و فعالیت خود را در بستر فضای مجازی پیگیری کرد.

ورزشکاران جانباز و معلول استان امسال بسیاری از فعالیت‌های خود را مجازی برگزار کردند، اما مسابقات والیبال نشسته لیگ برتر و دسته یک نشان داد، ورزشکاران استان در این رشته حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و وزنه برداری استان هم می‌تواند در این گروه از ورزشکاران با برنامه ریزی روزهای موفقی داشته باشد.

هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی امسال فعالیت ورزشی خود را در ایام مختلف سال نداشتند؛ اما برای کمک به هم استانی‌های خود پای کار بودند و گلریزان کردند. ورزشکاران هیئت نابینایان و ناشنوایان امسال فعالیت آنچنانی نداشتند و بیشتر درگیر کرونا و تعطیلی‌ها بودند.

هیئت ورزش همگانی در سال کرونایی پیشتاز در برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش مجازی بود و مسابقات و اتفاقات ورزشی بیشتر مجازی برگزار شد.

هیئت وزنه‌برداری هم امسال مثل خیلی از رشته‌های ورزشی فعالیت آنچنان نداشت و تنها بانوی مربی قزوینی در اردوی تیم‌های ملی به عنوان مربی و سرپرست حضور داشت.
ووشوکاران استان هم در سالی که گذشت فعالیت‌های آموزشی و رقابت‌های خود را مجازی برگزار کردند و از هیئت‌های مجازی باز بودند.

هاکی در سال کرونایی فعالیت چندانی نداشت و یکی از هیئت‌های غیر فعال بود و هندبالیست‌های استان امسال مثل دیگر رشته‌های توپی در لیگ برتر نماینده داشت و ورزشکاران مرد و زن استان در ترکیب تیم‌های لیگ برتری به میدان رفتند، دختران استان در دسته یک تیم بومی خود را رونمایی کردند و مسابقات ساحلی در بخش بانوان هم برگزار شد و برای سال آینده منتظرند تا کف پوش جدید، فرش خانه هندبال شود.

در مجموع سالی که گذشت بیشتر اتفاقات ورزشی را مجازی کرد و این یک فرصت بود تا هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها توانمندی خود را در استفاده از دنیای مجازی تقویت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان