۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و فرهنگی در عید/ نحوه فعالیت مهمانسراها و هتل‌ها در ایام نوروز اعلام می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۶۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از شصت‌وپنجمین ستاد کرونا؛

تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و فرهنگی در عید/ نحوه فعالیت مهمانسراها و هتل‌ها در ایام نوروز اعلام می‌شود

در ستاد مقابله با کرونا اعلام شد که امسال هم مانند سال گذشته هیچ برنامه‌ای در استان برای عید نوروز نداریم و هیچکدام از مراکز تفریحی و فرهنگی ما باز نخواهد بود و به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است.

تعطیلی تمامی مراکز تفریحی و فرهنگی در عید/ نحوه فعالیت مهمانسراها و هتل‌ها در ایام نوروز اعلام می‌شود
به گزارش خبرنگار سلامت صبح‌قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در شصت‌و پنجمین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تغییر رویکرد مردم در مواجهه با کرونا مشکل جدی در مدیریت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: به صورت شبانه روزی همه برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، اما هنوز بسیاری از افراد باور ندارند که خطر در کمین آن‌هاست و ما به شدت نگران هستیم که دورهمی‌های خانوادگی در عید بدون توجه به کرونا برگزار شود.

وی افزود: نگرانیم که دیدوبازدیدها منتج به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان قزوین شود؛ از طرفی هم طبق اعلام وزارت بهداشت نیز ویروس جدید مرگ و میر به شدت تصاعدی دارد که شرایط را پیچیده‌تر می‌کند، لذا باید برای ایام عید باید برنامه‌ریزی کنیم و برای وقوع هر گونه تجمعی اجازه ندهیم.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم رویکرد کاهش اجتماع ابراز کرد: رنگ‌بندی‌های استان قزوین هم نباید به صورت کنونی اعلام شود چون باعث عادی انگاری مردم خواهد شد؛ درست است که وضعیت استان قزوین زرد است اما نباید اجازه دهیم که ترددهای بین شهری خارج از عرف و بدون برنامه و نظارت اتفاق بیفتد.

ورود محموله بعدی واکسن در فروردین ماه به قزوین

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال هم مانند سال گذشته هیچ برنامه‌ای در استان قزوین برای عید نوروز نداریم و هیچ‌کدام از مراکز تفریحی و فرهنگی ما باز نخواهد بود و به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است به طوری که در صورت باز بودن باید پروتکل‌ها با شدت بیشتری و جدی اجرا شود، در غیر این صورت آسیب جدی خواهیم دید.

وی تاکید کرد: در آستانه انتخابات هم قرار داریم که باید در برگزاری انتخابات هم مراقبت جدی اتفاق بیفتد، چراکه اگر مدیریت نکنیم نیز انتخابات هم می‌تواند تحت تأثیر کرونا قرار گیرد.

جمالی پور یادآور شد: ما بخش‌هایی داریم که این مشاغل به شدت در معرض کرونا و بیماری هستند که باید توسط معاونت سیاسی شناسایی و واکسینه شوند؛ برخی خبرنگاران هم هستند که آن‌ها هم به دلیل حضور در برنامه‌ها و فعالیت مستمر باید در ستاد واکسیناسیون شناسایی و واکسینه شوند.

وی اذعان کرد: در اواسط فروردین ماه پیش بینی می‌کنیم که تعداد بیشتری واکسن در اختیار استان قزوین قرار گیرد تا افراد بیشتری در سطح استان واکسینه شوند که ما در این راستا تلاش می‌کنیم.

تمامی آرامستان‌های استان قزوین تعطیل است

منوچهر حبیبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: طرح ضربتی شهید سلیمانی در استان قزوین طی دو هفته پایانی سال اجرا خواهد شد که براساس آن بیماریابی صوت می‌گیرد و‌ تمامی ادارات و واحد‌های تولیدی باید تست رپیت انجام دهند و گزارش تک به تک واحدها به صورت روزانه داده شود تا بتوانیم ارزیابی کنیم.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: از آنجایی که به ایام نوروز نزدیک می‌شویم هیچ‌گونه تبلیغ برای پذیرایی از مسافران در استان قزوین نداریم و هیچگونه جشنواره و همایش که مستلزم تجمع است را در استان نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: نحوه کار هتل‌ها و میهمان‌سراها را پس از اعلام ستاد ملی اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اکنون وضعیت بازارها بسیار نگران‌کننده شده چون مملو از جمعیت است و بیشتر هم خانم‌های خانه‌دار تردد دارند که طبق اعلام علوم پزشکی درصدر مبتلایان هستند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه آرامستان‌ها تعطیل است، تصریح کرد: همچنان تردد بعد از ۹ شب ممنوع است که نسبت به هفته‌های قبل تعداد جرایم بیشتر شده است، لذا کنترل ترددها و تعطیلی بازار از ساعات ۹ شب مورد تاکید است.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان