۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین طرح ملی کتابخانه گردی در قزوین اجرا می‌شود/ بخشودگی جرائم دیرکرد امانت کتاب در استان
کد خبر: ۳۴۸۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

طرح ملی کتابخانه گردی در قزوین اجرا می‌شود/ بخشودگی جرائم دیرکرد امانت کتاب در استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: طرح ملی کتابخانه گردی به مدت سه روز در استان قزوین اجرا می‌شود.

طرح ملی کتابخانه گردی در قزوین اجرا می‌شود/ بخشودگی جرائم دیرکرد امانت کتاب در استان
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جرائم دیر کرد امانت کتاب‌ها در صورت عودت کتاب از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه بخشیده می‌شود.

وی افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در این دوره، این جرائم مورد بخشودگی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب‌های امانی دارای تأخیر است و بازه زمانی خاصی ندارد، اعضای کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان با عودت به موقع کتاب‌ها امکان استفاده عموم مردم از کتاب‌ها را فراهم کنند.

وی، همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب‌های بدون تاخیر به کتابخانه نیز خبر داد و گفت: در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور که تحت عنوان «سامان» است، بسیاری از خدمات کتابخانه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به امکان جستجوی کتاب، درخواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.

اجرای پویش "کتابخانه من" ویژه کتابداران

محمدبیگی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۵۹ باب کتابخانه عمومی در شش شهرستان استان است؛ اضافه کرد: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می‌توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: طرح ملی کتابخانه گردی از امروز شانزدهم اسفند ماه در سه شهرستان تاکستان، البرز و بوئین زهرا آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا طرح ملی کتابخانه گردی در شهر‌های نارنجی و قرمز اجرا نمی‌شود، افزود: شرکت در طرح ملی کتابخانه گردی مزایایی از جمله اهدای عضویت رایگان به بازدیدکنندگان کتابخانه و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب دارد.

وی در پایان به پویش کتابخانه من اشاره کرد و گفت: این پویش در فضای مجازی و ویژه کتابداران است که تمامی کتابداران با ساخت کلیپ با موضوع معرفی کتابخانه محل خدمت خود می‌توانند در این پویش شرکت کرده و کلیپ کتابخانه خود را در سایت http://samakpl.ir بارگذاری کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان