۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان‌شناسی است/اجازه ندهیم زمین دچار فرونشست شود
کد خبر: ۳۴۸۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان‌شناسی است/اجازه ندهیم زمین دچار فرونشست شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان شناسی است و خدا این عالم را مدرسه قرار داده و همه آن چیزی که می‌بینیم لوازم درک معارف الهی است.

گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان‌شناسی است/اجازه ندهیم زمین دچار فرونشست شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(شنبه) در برنامه روز درختکاری که به یاد شهدای مدافع سلامت در بلوار پرستار قزوین و در آغاز هفته گرامیداشت منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم مسئولان نسبت به امر درختکاری اهمیت قائل هستند و از کسانی که برای حفظ و حراست از فضای سبز شهری تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: خدای متعال در حقیقت با مهر خودش بین خاک و ریشه عواطف و مهربانی ایجاد کرده و دانه گیاه، خاک و آب امکان رشد گیاه را فراهم می‌آورد و معجزه‌ای خلق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدا فرموده زمین را می‌بینید که در فصل پاییز و زمستان سست و بی‌حال شده و پس از بارش باران در فصل بهار خاک آماده پرورش گیاهان می‌شود تا گیاهانی که زوج هستند مجدد در آن رشد کنند.


وی بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند وقتی بهاران را تماشا می‌کنید، زیاد به یاد رستاخیز باشید یعنی اگر در مسیر رستاخیز شک دارید، به رشد گیاهان بنگرید و حشر و نشر انسان نیز همین گونه است.

عابدینی گفت: خدا بنایش بر این است که انسان وارد عوالم دیگر شود و زندگی کند؛ همان گونه که پیش از آن از عوامل دیگر بوده‌ایم و سپس وارد رحم دنیا شده‌ایم.


وی تصریح کرد: گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان شناسی است و خدا این عالم را مدرسه قرار داده و همه آن چیزی که می‌بینیم لوازم درک معارف الهی است.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: زیبایی طبیعت را قدر بشناسیم و اجازه ندهیم زمین دچار فرو نشست شود. هوایی که خدا به ما داد ریزگرد نداشت، آب زلال بود و آلودگی نداشت و باید برای بهبود شرایط زندگی کوشش کنیم و آنها را سلامت نگهداریم.

گفتنی است؛ در پایان این برنامه آیت‌الله عابدینی به یاد شهدای مدافع سلامت، یک اصله نهال کاشت.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان