۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کسانی که می‌گویند چرخ اقتصاد به خوبی می‌چرخد، سری به بازار بزنند/ دنیاطلبی و منفعت‌طلبی ما را دچار خودخواهی می‌کند
کد خبر: ۳۴۸۶۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کسانی که می‌گویند چرخ اقتصاد به خوبی می‌چرخد، سری به بازار بزنند/ دنیاطلبی و منفعت‌طلبی ما را دچار خودخواهی می‌کند

امام جمعه قزوین گفت: کسانی که می‌گویند چرخ اقتصاد به خوبی می‌چرخد خوب است از کاخ‌نشینی ‌خارج شوند و سری به بازار بزنند و وضعیت نابسامان معیشتی مردم و کوخ‌نشینان را از نزدیک ببینند.

کسانی که می‌گویند چرخ اقتصاد به خوبی می‌چرخد، سری به بازار بزنند/ دنیاطلبی و منفعت‌طلبی ما را دچار خودخواهی می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که هر جمعه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود، درباره جایگاه تقوا اظهار کرد: تقوا یعنی خودنگهداری، این خودنگهداری یعنی خود را در هر لحظه در هر مکان و در هر زمان از گناه و خط قرمزهای دین نگه داریم، خدای متعال عهد و پیمانی از همه بندگانش گرفته است که همه ما باید پای اعتقاد به خداوند بایستیم، این عهد و پیمان نیز شامل کافران هم می‌شود زیرا در فطرت آنها نیز خداوند این عهد و پیمان را قرار داده است.
 
وی در ادامه افزود: در آیه ۶۰ و ۶۱ سوره یس آمده است، خداوند از بندگان می‌پرسد آیا من به شما این موضوع را تذکر نداده‌ام که زیر سیطره شیطان نروید، همانا این شیاطین دشمن آشکار شماست. ما در عبادت و بندگی، در رفتار انسانی و در همه شئونات انسانی باید یاد خدای متعال و درخواست‌های الهی باشیم.
 
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: در سوره مبارکه شمس، خداوند به نفس آدمی سوگند یاد می‌کند و می‌فرماید ما شناخت نسبت به همه خوبی‌ها و بدی‌ها و منکرات و معروف‌ها را در عمق وجود آدمی قرار داده‌ایم و در عقیده و در عبادت و بندگی و در اخلاق و رفتار درونی و بیرونی باید خود را نگه داریم و فطرت الهی را ببینیم و خدا را فراموش نکنیم.
 
وی عنوان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم، پس از ولایت خدا و رسول خدا، ما ولایت ائمه را داریم، خداوند می‌فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید مبادا سراغ کسانی بروید که دین شما را به استهزا و بازی می‌گیرند، کسانی که وعده می‌دهند سپس وعده خود را با ذلت زیر پا می‌گذارند، این عده که مسلمانان را به استهزا می‌گیرند خود را پیرو تورات می‌دانند اما این عده دروغ می‌گویند، زیرا فهم کتاب الهی را ندارند و کافر و مشرک یا منافق هستند.
 
عابدینی اذعان کرد: گاهی ممکن است برخی پشتیبان بایدن و امریکا باشند و حرف از حمایت از مردم بزنند، اما در عمل اقتصاد کشور را به بازی بگیرند و وضعیت دلار و ارز را به آشوب بکشانند، کسانی که می‌گویند چرخ اقتصاد به خوبی می‌چرخد خوب است از کاخ نشینی ‌خارج شوند و سری به بازار بزنند و وضعیت نابسامان معیشتی مردم و کوخ نشینان را از نزدیک ببینند.

 
پیروی از هواهای نفسانی عامل غفلت در دنیا می‌شود

وی گفت: پیروی از هواهای نفسانی عامل غفلت در دنیا می‌شود و زمینه‌ای خواهد شد که ما وظایف دینی و اصلی خود را نسبت به خانواده، همسایه، مستضعفان، دین و جامعه انجام ندهیم، و زمانی که دنیاطلبی و منفعت طلبی سراغ ما می‌آید دچار خودخواهی می‌شویم.
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: عامل دوم غفلت انسان از دین، شیطان است که دشمن اصلی ماست و ما را دچار غفلت و گمراهی می‌کند، شیطان ما را از کار نیک دور می‌کند، نفوذ شیطان در نفس ما گاهی چنان مخفی است که متوجه اشتباهات خود نمی‌شویم، از شر شیطان رجیم و هواهای نفسانی به خدا پناه می‌بریم.
 
وی ابراز کرد: اگر ما با همه وجود حس کنیم که کار اشتباهی انجام دهیم شیطان را پرستیده‌ایم متوجه اشتباهات خود می‌شویم، اگر ما در زمین دشمن بازی کرده و برای آنها موقعیت ایجاد کردیم و گل به خودی زدیم این موضوع دقیقا پرستش شیطان است.
 
عابدینی افزود: در قرآن می‌خوانیم که ای بنی آدم آیا به شما نگفتم که شیطان را نپرستید، مبادا کسانی که کشور و دین ما را به استهزا بگیرند را به دوستی بگیریم. خدای متعال با صراحت به ما بیان کرده که اگر با دشمن همراه شوید شما یک نفوذی هستید و جزو همان دشمنان به حساب می‌آیید.
 
وی درباره مناسبت‌های تقویمی گفت: روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را داریم که منابع طبیعی ما آب و خاک و هوایی است که نفس می‌کشیم، اگر کمی غفلت کنیم آب و خاک و هوای پاک خود را از دست می‌دهیم و دچار ریزگرد و فرونشست و خاک سست می‌شویم زمانی که زیر پای خود را با چاه‌های مجاز و غیرمجاز خالی می‌کنیم نباید انتظار آینده‌ای زیبا را در حوزه منابع طبیعی داشته باشیم.

قدم‌های خود را به سمت نیکوکاری تقویت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین درباره روز احسان و نیکوکاری بیان کرد: هر قدم که به سمت عید نوروز برداریم، این قدم‌ها عطر نیکوکاری می‌گیرد و باید بدانیم که خدای متعال حق فقرا و مستضعفان را در اموال ما قرار داده است و اگر ما درحال کمک به نیازمندان جامعه هستیم در حق آنها لطفی نمی‌کنیم بلکه درحال انجام وظیفه‌ای هستیم که خدای متعال از ما خواسته است.
 
وی یادآور شد: روز گذشته شاهد درگذشت پدر شهیدان سید محسن و سید مصطفی حاجی میری بودیم که این عزیز، پدر یتیمان استان قزوین و سالیان سال در خدمت انقلاب بود و از دوران پیش از انقلاب تا امروز در حوزه مبارزات انقلابی و دفاع مقدس و ولایت مداری خوش درخشیده بود.
 
عابدینی در ادامه بیان مناسبت‌های تقویمی اظهار کرد: شهادت امام موسی بن جعفر را در پیش رو داریم که این ایام را خدمت امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم از مکتب پرفیض این امام بزرگوار بیشتر بهره ببریم.
 
وی ادامه داد: رحلت حضرت ابوطالب عموی حضرت رسول و پدر امیرمومنان را در پیش داریم، ایشان حامی رسول خدا بودند این حمایت‌ها زمینه‌ای فراهم کرد که پیامبر(ص) بعثت خود را با عزت و اقتدار به مردم آن دوره نشان دهند.
 
امام جمعه قزوین در پایان گفت: امروز شاهد بارش باران بودیم که باید شکر این نعمت الهی را به جای بیاوریم، در این برهوت زمستان کم باران، خدا رحمت خود را نازل کرده است و در این رحمت الهی، از خدای متعال می‌خواهیم ما را با قرآن و آل پیامبر زنده بدارد و با قرآن و آل پیامبر بمیراند و با قرآن و آل پیامبر محشور فرماید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان