۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بسیاری از آثار فرهنگی قزوین مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند/برخورد قاطعانه دستگاه قضا با تجاوزگران
کد خبر: ۳۴۸۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان:

بسیاری از آثار فرهنگی قزوین مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند/برخورد قاطعانه دستگاه قضا با تجاوزگران

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هزار و ۳۰۰ اثر فرهنگی در استان قزوین ثبت شده است که بسیاری از آن‌ها مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند.

بسیاری از آثار فرهنگی قزوین مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند/برخورد قاطعانه دستگاه قضا با تجاوزگران
حجت الاسلام نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امروزه حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از آسیب به آن به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است و هزار و 300 اثر فرهنگی در استان قزوین ثبت شده که بسیاری از آن‌ها مورد کاوش‌های غیرمجاز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از افراد سودجو با کسب مجوز اکتشاف معدن و فعالیت اقتصادی، به میراث فرهنگی موجود در استان قزوین تعرض می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: از سال گذشته گزارش‌های متعددی در خصوص حفاری‌های غیرمجاز در استان قزوین به دادگستری ارسال شده است که با هماهنگی میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد شد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: به منظور صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از تضییع آن مطلع هستند، می‌توانند همراه با مستندات از طریق سامانه سجام این عمل مجرمانه را به اطلاع دستگاه قضایی برسانند تا از این طریق احیای حقوق عامه با سرعت بیشتری محقق شود.

وی در پایان بیان کرد: دستگاه قضایی با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی با قاطعیت و شدت برخورد می‌کند چرا که آسیب و خسارت در این عرصه قابل جبران نیست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان