۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین  ۱۴۵۰تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد/ ایجاد اشتغال برای ۲۳۰۰مددجوی قزوینی از طریق «راهبران شغلی»
کد خبر: ۳۴۸۶۴۲ نویسنده: مهرعلی حق‌گویان تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین درمصاحبه با صبح‌قزوین:

 ۱۴۵۰تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد/ ایجاد اشتغال برای ۲۳۰۰مددجوی قزوینی از طریق «راهبران شغلی»

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری هزار و ۴۵۰دستگاه تبلت با کمک خیرین تهیه و در اختیار دانش‌آموزان فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند قرار گرفته است.

 ۱۴۵۰تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد/ ایجاد اشتغال برای ۲۳۰۰مددجوی قزوینی از طریق «راهبران شغلی»
مهرعلی حق‌گویان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد اقدامات کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سطح استان قزوین انجام گرفته است؛ استفاده از افراد توانمند و کسانی است که توانایی ایجاد یک بنگاه را دارند که کار را از ابتدا تا انتها یعنی آموزش افراد، تولید و عرضه و فروش محصولاتشان در بازار را بر عهده بگیرند که از آنها تحت عنوان راهبران شغلی یاد می‌شود.

وی افزود: راهبران شغلی با شناسایی افراد در سطح استان زنجیره‌ای از آموزش، تولید و فروش را به وجود آوردند و هم اکنون قریب ۲ هزار و ۳۰۰نفر در زمینه راهبری شغلی افراد را مشغول به کار کردند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: راهبران شغلی یکی از الگوهای موفق است که می‌تواند منشا خوبی برای ایجاد اشتغال در استان قزوین باشد که خوشبختانه رتبه اول در زمینه راهبری شغلی هم به استان قزوین اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: فلسفه اصلی ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه جلوگیری از گسترش فقر و آسیب رسیدن به اقشار ضعیف در جامعه است و کمیته امداد تلاش دارد تا با مشارکت خیرین و نیکوکاران بستر خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کند.

بهره‌مندی بیش از 5هزار مددجوی قزوینی از دوره‌های آموزشی

حق گویان بیان کرد: در سال جاری بیش از 5هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد برای توانمندسازی جهت ایجاد اشتغال آموزش دیدند.

وی ابراز کرد: در سال جاری هزار و 450دستگاه تبلت با کمک خیرین تهیه و در اختیار دانش‌آموزان فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند قرار گرفته؛ چراکه تلاش ما این است که از ظرفیت‌های مختلف مردمی استفاده کنیم تا خانواده‌ای دغدغه تحصیل فرزندانش را نداشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در  بحث اشتغال کمیته امداد، نظارت نسبت به روند اجرای طرح‌های اشتغالزایی است و در واقع یک فرآیند بسیار دقیق در چند گام تعریف شده که شامل شناسایی، آموزش، مشاوره، اجرای طرح و در نهایت تولید و بازاریابی و فروش است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: قریب به دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای وام قرض الحسنه خیرین اختصاص دادیم و کمک‌های صورت گرفته در بحث احسان، انفاق و نیکوکاری با توجه به نیت خیرین استان هزینه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه وام‌های قرض الحسنه خیری از 3میلیون تومان تا 30میلیون تومان با حداقل ضمانت جهت تسهیل در دریافت وام است؛ گفت: برای این ماه نیز یک میلیارد تومان برای وام قرض الحسنه خیری به منظور تامین نیازهای ضروری نیازمندان برای ایام عید اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان