۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مطالبه‌گر مشکلات مجتمع مسکونی فاتحان فجر و درخواست‌های بازنشستگان هستیم/مدیران در خدمت‌رسانی فراجناحی عمل کنند
کد خبر: ۳۴۸۶۳۱ نویسنده: علی آذرپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه جهادی «هور مینو» درمصاحبه با صبح‌قزوین:

مطالبه‌گر مشکلات مجتمع مسکونی فاتحان فجر و درخواست‌های بازنشستگان هستیم/مدیران در خدمت‌رسانی فراجناحی عمل کنند

مدیر گروه جهادی «هور مینو» گفت: پیگیری مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی و بحث فوریت همسان‌سازی حقوق به نسبت تورم موجود که به نحوی در کل کشور در حال مطالبه است در استان قزوین نیز از مطالبات ماست.

مطالبه‌گر مشکلات مجتمع مسکونی فاتحان فجر و درخواست‌های بازنشستگان هستیم/مدیران در خدمت‌رسانی فراجناحی عمل کنند
علی آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات گروه جهادی هور مینو اظهار کرد: گروه جهادی هور مینو به طور رسمی در سال ۹۹ تاسیس شد؛ البته چندین سال است که نسبت به مطالبه‌گری در حوزه اجتماعی اقداماتی را انجام می‌دادیم اما به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کردیم که به طور طبیعی حصول نتیجه در این شرایط با چالش مواجه بوده و گاهی بی‌نتیجه بود.

وی ادامه داد: با صدور و دریافت مجوز، روال پیگیری‌ها جدی‌تر و حصول نتیجه و دریافت پاسخ از سوی مسئولین به مراتب سریع‌تر انجام می‌شود.

مدیر گروه جهادی هور مینو با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالبه گری ابراز کرد: جامعه وقتی زنده است که مطالبه‌گر باشد، این جمله به این معنا نیست که هر مطالبه‌ای حق است، بلکه مطالبه باید به حق و قانونی باشد.

وی تصریح کرد: هدف یک گروه مطالبه‌گر با رویکرد جهادی احقاق حق است، درواقع حق گرفتنی است و مطالبه گری وقتی انجام می‌شود که حقی تضییع شده یا در معرض تضییع قرار داشته باشد یا ترک فعل از سوی یک مسئول یا مدیر منجر به ضایع شدن حقوق فرد یا افرادی شده باشد.

آذرپور عنوان کرد: درمواردی ممکن است یک مطالبه حق بوده و عده‌ای از سر دلسوزی به آن موضوع ورود پیدا کرده و آن را مطالبه کرده‌اند؛ اما چون از مسیر درست وارد نشده نه تنها به نتیجه نرسیده، بلکه مشکلات دیگری نیز ایجاد کرده‌اند.

لزوم مطالبه گری با اتخاذ شیوه‌ای مناسب 

وی ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد حتما باید در مورد آن با کارشناسان تبادل نظر و مشورت کنیم و سپس به بهترین شکل آن‌را مطرح و مطالبه کنیم، نباید با ادبیات تند با مسئولان و مدیران صحبت کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید با طرح درست مسئله آن‌را مطالبه کرد؛ در غیر اینصورت و با هیاهو و جنجال مطالبه گری ما خود به شکل جدیدی از یک مشکل در ابعاد دیگری تبدیل می‌شود.

وی افزود: ما وظیفه داریم مسئولین و مدیران را نسبت به وجود مسائل یا مشکلات احتمالی آگاه کرده و سپس روش درست برای رسیدن به پاسخ مناسب را با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و اهل فن دنبال کنیم.

مدیر گروه جهادی هور مینو گفت: ما باید حساسیت اجتماع را فعال کنیم تا نسبت به مشکلات بی‌تفاوت نباشند و در پرتو مشورت و همدلی و مطرح کردن صحیح مطالبات به نتیجه مطلوب برسیم، درواقع باید فرهنگ بی‌تفاوت نبودن را زنده کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته و در جوامع کوچک مردم نسبت به هم و مشکلات یکدیگر اهمیت قائل بودند و در پی حل مشکلات بوده و از یکدیگر دستگیری می‌کردند و طرز نگاه آنان اینطور بود که مشکل همسایه مشکل من نیز است و با این رویکرد، بسیاری از مشکلات جامعه به دست خود مردم مرتفع می‌شد.

بی‌تدبیری و سوء مدیریت عامل مشکلات در جامعه

آذرپور ابراز کرد: باید شرایط موجود و کثرت جمعیت، جنس و کوه مشکلات عدیده که از سر بی‌تدبیری و سوء مدیریت و نگاه‌های مغرضانه و سیاسی برخی از مدیران است را درنظر بگیریم، مدیران باید بدانند و یاد بگیرند که در بحث خدمت می‌بایست فراجناحی عمل کنند.

وی با اشاره به نمونه‌های مطالبه‌گری این گروه جهادی عنوان کرد: مشکل ساکنین مجتمع مسکونی فاتحان فجر واقع در شهرک مینودر یکی از مواردی است که باید پیگیری شود، محوطه این مجتمع با حدود بیش از دو هزار نفر جمعیت و گذشت یک دهه از اسکان مالکین و علی‌رغم دریافت بخشی از هزینه‌ها بلاتکلیف و نیمه کاره است.

مدیر گروه جهادی هور مینو ادامه داد: اگر چه این مسئله در دستگاه قضایی مطرح شده اما تعلل در اجرائیه که نزدیک به دوسال از صدور آن می‌گذرد و اجرا نمی‌شود مورد مطالبه ماست.

وی در پایان گفت: پیگیری مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی و بحث فوریت همسان‌سازی حقوق به نسبت تورم موجود که به نحوی در کل کشور در حال مطالبه است در استان قزوین نیز از مطالبات ماست؛ همچنین چندین موضوع نیز از طرف اشخاص مطرح شده و در حال بررسی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان