۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین احیای روستای «طاله و جوسر» به‌همت جهادگران سپاهی محقق شد/ نبود امکانات زیرساختی، راه و شغل نفس‌مان را گرفته بود
کد خبر: ۳۴۸۶۲۱ نویسنده: عنایت منصورکیائی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از مطالبات مردمی؛

احیای روستای «طاله و جوسر» به‌همت جهادگران سپاهی محقق شد/ نبود امکانات زیرساختی، راه و شغل نفس‌مان را گرفته بود

حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین در مناطق محروم فرصت ارزشمندی برای کمک به دولت و حل مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی است که این امر با همکاری ارزشمند مردم به خوبی پیش می‌رود.

احیای روستای «طاله و جوسر»  به‌همت جهادگران سپاهی محقق شد/ نبود امکانات زیرساختی، راه و شغل نفس‌مان را گرفته بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی بوده که بعد از گذشت چندین سال از بدو شکل‌گیری‌، همچنان نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب دارد.

نهاد انقلابی سپاه پاسداران از همان آغاز تأسیس خود به دنبال حفظ آرامش و امنیت بوده و خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی در مناطق محروم را نیز جزو اولویت‌های خود قرار داده است و سعی کرده، این رسالت خود را تا جای ممکن به سرانجام برساند.

با اندکی تأمل در تاریخ کشور می‌توان نقش سپاه پاسداران در دوره‌های مختلف را به خوبی دریافت؛ حضور در جنگ تحمیلی و جانشفانی در دفاع از مرزهای کشور و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم در دوران جنگ و شرایط امروز از یک سو، همچنین ایجاد قرارگاه‌های سازندگی برای حل مشکلات عمرانی کشور، کاهش محرومیت و افزایش آبادانی این مرز و بوم از سوی دیگر نمونه‌هایی از اقدامات این نهاد است.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امروز یکی از قرارگاه‌هایی است که اقدامات اثرگذار و مهمی توسط آن در مناطق محروم استان قزوین انجام شده که رضایت مردم روستاهای این مناطق را به همراه داشته است.

عنایت منصورکیائی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: روستای طاله و جوسر از جمله روستاهای بسیار دورافتاده و فاقد امکانات و زیرساخت‌های مناسب در بخش الموت شرقی بوده که با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب، هیچ اقدام عمرانی توسط دستگاه‌های متولی انجام نشده است.   


وی می‌افزاید: روستای طاله و جوسر از جمله روستاهایی بوده که به دلیل وضعیت نامناسب راه، رفت و آمد در آنها تا هشت ماه از سال برای روستائیان مقدور نبوده اما با حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از سال 97 در این دو روستا، وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات راه بهتر شد.

رئیس شورای روستای طاله بیان می‌کند: برای حل مشکلات راه روستا، پیگیری‌هایی را انجام دادیم اما مسئولان در پاسخ عنوان کردند برای راه‌اندازی پل ارتباطی روستای طاله و جوسر، نیازمند 80میلیارد تومان اعتبار است؛ این در حالیست که فاز اولیه این پل با کمک مردم و قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اعتبار تقریبا 200میلیون تومان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

منصورکیائی با اذعان به اینکه با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تغییر و تحول اساسی در حوزه عمران و آبادانی در روستای طاله و جوسر صورت گرفته است، می‌گوید: این دو روستا فاقد آب شرب بوده و با وجود صعبورالعبور بودن منطقه، تقریبا دوهزار متر لوله‌کشی آب توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انجام شده است.

وی عنوان می‌کند: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همچنین توانسته در حوزه‌های فرهنگی از جمله کمک به ساخت مسجد روستا نقش داشته باشد و اعتباراتی را برای ساخت مساجد دو روستای طاله و جوسر اختصاص دهد.
 
حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی محرکی برای امیدآفرینی جوانان
رئیس شورای روستای طاله ادامه می‌دهد: اگر اقدامات سپاه نبود امروز روستا خالی از سکنه بود؛ ساخت پل ارتباطی بین دو روستای طاله و جوسر و ساخت جاده‌های بین مزارع زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کرد؛ تعدادی از جوانان روستا در حوزه درختکاری و کشاورزی مشغول فعالیت هستند و به اشتغالزایی امید دارند.
 
منصورکیائی با اشاره به اینکه تقریبا 55خانوار در مجموع و 41خانوار به صورت دائمی در روستای طاله و جوسر ساکن هستند، تصریح می‌کند: تسهیلاتی نیز توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برای پرورش آبزیان ارائه شده است که از زحمات آنها تقدیر داریم.

وی اذعان می‌کند: کشاورزی، دامداری و باغداری بیشترین شغل اهالی منطقه است؛ باتوجه به صعب‌العبور بودن منطقه و سرمازدگی برخی درختان و عدم باردهی محصولات، قرارگاه سپاه در حوزه کشاورزی با به کارگیری تکنولوژی و علم پیشرفته پیوندهایی را برای درختان انجام می‌دهد.

این مقام مسئول ابراز می‌کند: در حوزه دام سبک و سنگین نیز پیشنهادهای توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به روستائیان ارائه شده است؛ ارائه تسهیلات در حوزه زنبورداری و ایجاد اشتغال از سایر اقدامات این قرارگاه در حوزه اشتغالزایی محسوب می‌شود.

منصورکیائی با بیان اینکه با وجودی که دو سال بیشتر از حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در روستای طاله و جوسر نمی‌گذرد؛ اما اقدامات ارزشمندی توسط آن صورت گرفته است، اضافه می‌کند: اشتغالزایی برای سه نفر در حوزه زنبورداری، ارائه تسهیلات به پنج نفر در حوزه باغداری، ارائه تسهیلات برای دو نفر در حوزه پرورش آبزیان و ارائه تسهیلات برای شش نفر در حوزه باغداری از جمله اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه است.

وی اظهار می‌کند: در حوزه راه با مشکلات روبه‌رو هستیم و برای حل این مشکلات چندین بار به ادارات مربوطه در استان قزوین مراجعه کردیم اما هیچ پیگیری انجام نشده است؛ حتی نماینده مجلس دوره قبل را برای بازدید از روستا دعوت کردیم اما پیگیری برای حل مشکلات روستا تنها در حد حرف باقی ماند.
 
کمک ارزشمند نیروهای جهادی و امدادی در حوزه بهداشت و درمان
رئیس شورای روستای طاله با اشاره به اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حوزه درمان و سلامت بیان می‌کند: در دوره کرونا نیروهای قرارگاه با کمک نیروهای هلال احمر در منطقه حضور داشته و تست‌های اولیه کرونا را برای ساکنان به صورت ماهانه انجام دادند و بسته‌های معیشتی بین مردم توزیع کردند.

منصورکیائی اذعان می‌کند: ساخت راه روستایی منطقه ما یک کار جهادی است که سپاه قول مساعدت برای ساخت آن را داده است؛ چراکه وضعیت معیشت و حفظ ابزارهای لازم برای روستائیان مانند نگهداری حیوانات به عنوان یک ابزار در شرایط کنونی واقعا سخت است.

وی در پایان مطرح می‌‎کند: هزینه‌های زیرسازی راه‌ها بسیار سنگین است، با وجودی که برای تأمین اعتبار ساخت این زیرسازی با مسئولان رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم اما مسئولان زیربار این همکاری نمی‌روند؛ این در حالی است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همواره در کنار مردم بوده و پیگیر مشکلات آنهاست.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان