۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۸۰درصدی ابتلا به تب مالت در شهرستان آوج
کد خبر: ۳۴۸۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت آوج خبرداد

کاهش ۸۰درصدی ابتلا به تب مالت در شهرستان آوج

کارشناس مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج از کاهش ۸۰درصدی میزان ابتلا به تب مالت در نتیجه تلاش چهارساله کادر بهداشت حوزه سلامت این شهرستان خبرداد.

کاهش ۸۰درصدی ابتلا به تب مالت در شهرستان آوج
سعید قربان پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: هر چند طی سالیان اخیر شهرستان آوج بالاترین میزان ابتلا به تب مالت را در سطح استان داشت، اما با تلاش کادر بهداشت شهرستان آوج، میزان ابتلا به این بیماری از ابتدای سال 96 روند نزولی داشته و در پایان بهمن 99 با کاهش 80 درصدی موارد ابتلا، تبدیل به دستاوردی مهم در حوزه سلامت آوج شد.

وی افزود: کنترل تب مالت که بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و دام است، حاصل اقدامات خلاقانه شبکه بهداشت شهرستان آوج، نظیر توزیع ملزومات پیشگیری از جمله دستکش، چکمه و ماسک در میان دامداران و همچنین انتقال مفاهیم آموزشی از طریق فضای مجازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با اولویت روستاهای با میزان بروز بالای بیماری بود.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج در پایان؛ شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و محدودیت‌های پیش آمده در این زمینه را مانع عزم کادر بهداشت این شهرستان در دستیابی به شاخص‌های سلامت محور ندانست و بر تلاش همه جانبه تا ریشه کن کردن بیماری تب مالت در سطح شهرستان تاکید کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان