۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای گشت‌های ویژه شب عید با کمک بسیج اصناف/ کالاهای اساسی به میزان کافی در قزوین موجود است
کد خبر: ۳۴۸۶۱۱ نویسنده: محمدعلی بیشه‌ای تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی سازمان صمت قزوین خبر داد

اجرای گشت‌های ویژه شب عید با کمک بسیج اصناف/ کالاهای اساسی به میزان کافی در قزوین موجود است

معاون بازرسی سازمان صمت قزوین گفت: برای کنترل بازار شب عید و نظارت بر کالاهای اساسی مردم، گشت‌های ویژه خواهیم داشت که با بسیج اصناف همکاری خواهیم کرد.

اجرای گشت‌های ویژه شب عید با کمک بسیج اصناف/ کالاهای اساسی به میزان کافی در قزوین موجود است

محمدعلی بیشه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره وضعیت بازار در پایان سال اظهار کرد: کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، شکر و مرغ و گوشت است که تقریبا دولت برای آن‎ها سوبسیت قائل شده است؛ ما خوشبختانه در این کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و عرضه در بازار فراوان است.

وی افزود: اگر کمبودی هم در بازار وجود داشته باشد مردم به ما اعلام کنند تا در هر منطقه‌ای که کمبودی وجود دارد نیز در اسرع وقت کالای مورد نظر را تزریق کنیم؛ اما به وفور هم کالای اساسی وجود دارد و از مردم خواهش می‌کنیم که هیچ نگرانی نداشته باشند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قزوین عنوان کرد: تنها محصولی که برای آن با چالش مواجه هستیم، مرغ است که این هم در چند روز آتی به فراوانی در شبکه عرضه توزیع خواهد شد؛ ما با چندگانگی قیمت‌‎ها برخورد خواهیم کرد چون گرانفروشی با گرانی و افزایش قیمت متفاوت است.

با هرگونه گرانفروشی برخورد خواهیم کرد

این مقام مسئول تاکید کرد: با هرگونه گرانفروشی برخورد خواهیم کرد و از آآنجایی که نیرو نداریم که بتوانیم تمام فروشگاه‌ها را تک به تک حضور داشته باشیم از مردم استان خواهش می‌کنیم که با ما همکاری داشته باشند و هر گونه تخلف و گرانفروشی را به سامانه 124 گزارش دهند.

بیشه‌ای ادامه داد: مردم پس از گزارش تخلف به سامانه 124 می‌توانند ظرف 48 ساعت با اخذ کد پیگیری مجدد تماس بگیرند و گزارش برخورد با متخلفین را هم کسب کنند؛ لذا ما گرانفروشی را نمی‌پذیریم.

وی درباره تخفیفات نامتعارف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابراز کرد: باتوجه به اینکه کالاهای موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت عمده خرید می‌شود اصل کار این فروشگاه‌ها تخفیف است که تعدادشان هم زیاد نیست و در کل کشور 5 درصد از بازار را در دست دارند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قزوین اضافه کرد: باتوجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تولیدکننده جنبه تبلیغاتی هم دارند لذا تولیدکنندگان تمایل دارند در این فروشگاه‌ها تخفیف بیشتری برای محصولاتشان بدهند که مردم برای خرید بیشتر ترغیب شوند.

اصل کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف است

این مقام مسئول اذعان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیفاتی نسبت به فروشگاه‌های سطح شهر دارند که باعث می‌شود مردم احساس چندگانگی در قیمت‌ها داشته باشند درحالی که قیمت همان قیمت درج شده روی کالاست و اگر نرخی بالاتر از قیمت روی محصول عرضه شود، برخورد قانونی خواهیم داشت.

بیشه‌ای در پایان گفت: برای بازار شب عید با اتحادیه‌های مربوطه و اتاق اصناف جلسه‌ای داشتیم و با کمک و تعامل با بسیج اصناف تلاش داریم تا نیروهای بیشتری را در سطح بازار داشته باشیم به طوری که در زمینه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در شب عید بیشترین کنترل صورت گیرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان