۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده است/ سبقه درخشان استان قزوین در حوزه خوشنویسی
کد خبر: ۳۴۸۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۲:۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از جلسه هم‌اندیشی جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»؛

۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده است/ سبقه درخشان استان قزوین در حوزه خوشنویسی

استان قزوین خاستگاه هنر خوشنویسی و منبع مفاخر و هنرمندان و اساتید فراوان از گذشته تا کنون از میرعماد تا استاد محصص است.

۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده است/ سبقه درخشان استان قزوین در حوزه خوشنویسی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، جلسه هم‌اندیشی هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در حوزه خوشنویسی پیش از ظهر امروز(سه شنبه)به صورت برخط در فضای مجازی با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و مدیرکل، معاون فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان مربوطه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در این جلسه با اشاره به سبقه درخشان استان قزوین در حوزه خوشنویسی چه در برخورداری از اساتید و هنرمندان برتر کشور از گذشته تا کنون و چه در برگزاری همایش‌ها و دوسالانه‌های خوشنویسی اظهار کرد: خوشنویسی یکی از حوزه‌های ممتاز و ویژه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری است.

وی افزود: استان قزوین خاستگاه هنر خوشنویسی و منبع مفاخر و هنرمندان و اساتید فراوان از گذشته تا کنون از میرعماد تا استاد محصص است و سبقه درخشان در برگزاری همایش‌ها، سمینارها، جشنواره‌ها و دوسالانه‌های خوشنویسی داراست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: هنر خوشنویسی یک هنر اسلامی و ایرانی است و با توجه به کارگروه منسجم، متخصص و با تجربه در استان قزوین که از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در استان برای برگزاری این مهم استفاده می‌کنند و به کار می‌گیرند نوید این مهم را می‌دهد که شاهد درخشش این رشته در کنار سایر رشته‌های هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری باشیم.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام گرفته گفت: تا کنون بالغ بر ۶۰اثر از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده و طبق پیش بینی‌ها این تعداد تا پایان مهلت ارسال آثار به چندین برابر خواهد رسید.

وی افزود: هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی با هدف نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت(ع)، ایجاد انگیزه و حس رقابت در بین شرکت کنندگان، ارتقاء سطح کیفی و کمی خوشنویسی کشور و استفاده از آیات و روایات، دلنوشته‌ها و اشعاری که در زمینه وقف و فرهنگ وقف وجود دارد، برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه خوشنویسی می‌توانند عکس آثار خود را در قالب آیات، روایات، دلنوشته، اشعار و سایر موضوعات مرتبط با وقف و اوقاف را به آدرس دبیرخانه واقع در بلوار باهنر، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یا به آدرس اینترنتی qazvinvaghffestival@amail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان