۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صدور تذکر "بی‌کیفیتی" به پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن/نقاط حادثه‌خیز محور قزوین -رشت اصلاح شود
کد خبر: ۳۴۸۵۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین خبرداد

صدور تذکر "بی‌کیفیتی" به پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن/نقاط حادثه‌خیز محور قزوین -رشت اصلاح شود

معاون استاندار قزوین، ایمن‌سازی محورهای جاده‌ای را یک ضرورت دارای اولویت دانست و گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز آزادراه قزوین - رشت باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

صدور تذکر "بی‌کیفیتی" به پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن/نقاط حادثه‌خیز محور قزوین -رشت اصلاح شود
علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به کیفیت پایین زیرساخت‌ها، تعرض به حریم رودخانه و سیلاب فصلی در اجرای طرح آزاد راه قزوین - رشت اظهار کرد: پیمانکار و ناظر طرح باید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی خواستار نظارت دقیق دستگاه‌ها بر نحوه اجرای طرح‌های در دست اجرای استان قزوین شد و گفت: کوتاهی دست اندرکاران در اجرای طرح‌ها پذیرفته نیست و باید با ورود دستگاه قضایی نسبت به پرداخت خسارات اقدام شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: توسعه مسیرهای مواصلاتی استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه ایمن‌سازی محورهای جاده‌ای را یک ضرورت دارای اولویت دانست و گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز آزادراه قزوین - رشت باید در کوتاه‌ترین مدت اقدام شود.

فرخزاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان متناسب با برنامه زمان‌بندی، عنوان کرد: پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن قزوین تذکر "بی‌کیفیتی" گرفتند.

۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند

وی در ادامه گفت: بر اساس بازدید‌های انجام شده توسط نظارت عالیه استان قزوین، تذکرات و نکات مربوط به رعایت مقررات ملی ساختمان و لحاظ کردن کیفیت در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی به پیمانکار مجموع ۴۰۰واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مجموع هزار و ۲۰۰واحد مسکونی تخصیصی به کارگزار، ۴۰۰واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است، افزود: در این طرح به جهت اهمیت مسائل ایمنی و رعایت مؤلفه‌های استاندارد در ساختمان سازی از ساختمان‌های دو طبقه استفاده شده است.

وی ادامه داد: می‌توانستیم از ساختمان‌هایی با طبقات زیاد نیز استفاده کنیم؛ این در حالی است که پیگیری‌هایی انجام شد تا بتوانیم با اجرای این طرح ضمن کاهش تراکم در مبادی ورودی شهر، سرانه خدمات شهری را نیز ارتقا دهیم.

فرخزاد عنوان کرد: تعداد متقاضیان اقدام ملی مسکن در مرحله چهارم به ۱۷هزار نفر رسید که این تعداد با حدود ۱۳هزار نفری که در مراحل قبلی ثبت‎نام کرده بودند به مجموع ۳۰هزار نفر رسیده و مراحل پایش و تأیید نهایی واجدین شرایط با توجه به ظرفیت استان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف از جمله مهرگان، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان و محمودآباد ۴۰هکتار است و در آبگرم، آوج و تاکستان براساس تفاهم نامه‌ای که با اوقاف منعقد خواهد شد همچنین در اراضی فاز دو مهرگان، اقبالیه و الوند اراضی در حال آماده سازی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان