۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین محرومیت بیش از ۵هزار دانش‌آموز قزوینی از آموزش مجازی/ میزان تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر: ۳۴۸۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۹:۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از دهمین شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

محرومیت بیش از ۵هزار دانش‌آموز قزوینی از آموزش مجازی/ میزان تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای بالاتر از میانگین کشوری است

در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین مطرح شد: میزان تحصیل دانش‌آموزان استان قزوین در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزایش یافته به طوری که میانگین کشوری ۳۶درصد بوده و استان قزوین به ۴۲/۹درصد رسیده است.

محرومیت بیش از ۵هزار دانش‌آموز قزوینی از آموزش مجازی/ میزان تحصیل در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای بالاتر از میانگین کشوری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حسنعلی اصغری در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در جلسات گذشته ۵۵مصوبه داشتیم که ۳۲مورد از این‌ مصوبات اجرایی شده، ۱۳مصوبه در حال پیگیری و ۱۰مورد هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: در حوزه معاونت آموزش متوسطه بحث پویش‌های مردمی و خیرین برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند را داشتیم که طی این فعالیت‌ها مساعدت‌های خوبی صورت گرفت و اکنون ۵هزار و ۵۰۴نفر از دانش‌آموزان ابزار مناسب برای دسترسی به شبکه آموزش مجازی را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با همکاری اداره ارشاد استان قزوین تاسیس هنرستان هنر‌های زیبا برای دختران را داشتیم که در سال جاری انجام شد و امیدواریم بتوانیم در سال تحصیلی آینده برای پسران هم تاسیس این واحد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: میزان تحصیل دانش‌آموزان استان قزوین در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزایش یافته به طوری که میانگین کشوری ۳۶درصد است و استان قزوین به ۴۲/۹درصد رسیده است.

اصغری با بیان اینکه در بحث بازماندگان از تحصیل بهترین استان از نظر جذب هستیم، اذعان کرد: در جهت ارتقاء موقعیت استان قزوین در کنکور و درجات علمی با پارک علم و فناوری همکاری خوبی داشتیم به طوری که نخبگان استان را فراخوان دادیم تا با دانش‌آموزان ارتباط بگیرند.

وی اضافه کرد: طبق پیشنهاد جانشین سپاه استان قزوین، موزه ایثار و شهادت در مجموعه یانس‌آباد برپا شده است؛ همچنین سلامت روان دانش‌آموزان در ایام کرونا هم یکی دیگر از مصوبات بود که محتواهای خوبی در این زمینه تولید و اجرا شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای مقابله با بی‌سوادی نیز اطلاعات افراد بی‌سواد استخراج شد که همکاری خوبی بین فرمانداران و بخشداران صورت گرفت؛ اما در حوزه اداره پست با وقفه و مشکل مواجه هستیم چون برای احصای آدرس افراد بی‌سواد مطالبه وجه مالی کردند که اکنون مسکوت مانده است.

وی عنوان کرد: کمیته برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان با شرایط مطلوبی تشکیل شد و همچنین یکی از پروژه‌های مهم «کوچ» بود که در جهت کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان انجام شد و استان قزوین رتبه اول را در این زمینه کسب کرد؛ یکی از طرح‌ها هم ورود همکاران فرهنگی و معلمان در بحث سه دقیقه آموزش مقابله با کرونا در شبکه شاد بود که نتایج خوبی در کنترل بیماری داشت.

اصغری با بیان اینکه ۹درصد از دانش‌آموزان استان قزوین در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند؛ گفت: در بحث خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان باید تا اردیبهشت ماه ظرفیت خوابگاهی ارتقاء یابد؛ چراکه در غیر این صورت ظرفیت جذب دانشجو از استان گرفته می‌شود.


استاندار قزوین در ادامه این جلسه با بیان اینکه امروز بی‌سوادی در کشور ریشه کن شده است، اظهار کرد: رفع بی‌سوادی باید تا سن ۶۵سال هدف‌گذاری شود و جوانان هم در اولویت قرار گیرند تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب کارها را انجام دهیم و همه دستگاه‌ها باید توجه کنند.

هدایت الله جمالی پور با اشاره به اینکه گروه‌های سنی بعد از ۶۵سال باید در اولویت بعدی سوادآموزی قرار گیرند، گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرابخشی است و در همه ابعاد کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در پایان این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش کلیدی‌ترین دستگاه اجرایی کشور است و اگر در این شورا به درستی ریل‌گذاری شود باعث تربیت یک نسل سالم می‌شود؛ خوشبختانه انسجام مدیریتی در استان بسیار خوب است و خلأ مدیریتی نداریم.

منوچهر حبیبی بیان کرد: عوامل آموزش و پرورش استان قزوین ارتباط بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتند و‌ مدیریت شبکه شاد در این استان بسیار خوب بود و برگزاری مرتب شورای آموزش و پرورش را داشتیم.

وی در پایان با بیان اینکه ساخت و ساز توسط خیرین در استان بسیار مطلوب بوده و بیش از میانگین کشوری است، گفت: خوشبختانه در جریان کرونا کمترین آسیب را در حوزه دانش‌آموزان و فرهنگیان داشتیم و می‌توان گفت که همکاری آموزش و پرورش صددرصدی بوده است.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان