۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مواد اولیه به دست فعال اقتصادی واقعی نمی‌رسد/ نیاز کشور به ۲۵۰۰کانتینر سردخانه‌دار/ ۴۰میلیون دلار کالا در گمرک مانده اما بانک مرکزی همکاری نمی‌کند!
کد خبر: ۳۴۸۵۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از ستاد رفع موانع تولید؛

مواد اولیه به دست فعال اقتصادی واقعی نمی‌رسد/ نیاز کشور به ۲۵۰۰کانتینر سردخانه‌دار/ ۴۰میلیون دلار کالا در گمرک مانده اما بانک مرکزی همکاری نمی‌کند!

در جلسه ستاد رفع موانع تولید مطرح شد: ما کانتینر سردخانه‌دار در کشور نداریم و بسیاری از محصولات کشاورزی در حوزه صادرات از بین می‌رود، لذا ما به دو هزار و ۵۰۰ کانتینر سردخانه‌دار نیاز داریم.

مواد اولیه به دست فعال اقتصادی واقعی نمی‌رسد/ نیاز کشور به ۲۵۰۰کانتینر سردخانه‌دار/ ۴۰میلیون دلار کالا در گمرک مانده اما بانک مرکزی همکاری نمی‌کند!
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح‌قزوین؛ مهدی بخشنده در جلسه ستاد رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به رفع موانع تولید اظهار کرد: با حضور وزیر صمت در استان قزوین کلنگ احداث تعدادی از واحدهای تولید در استان به زمین زده شد، اما واحدهایی که اکنون فعال هستند و کار می‌کنند نیاز به تسهیلات و حمایت دارند.

وی افزود: واحدهایی هم هستند که دائما در ستادهای مختلف وقت را می‌گیرند و هنوز مشکلات آن‌ها حل نشده است که خواستاریم دستورالعملی برای سرو سامان دادن به این واحدها تعیین شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از مسائل ما بحث سهمیه مواد اولیه است که بیشتر در زمینه فلزات و پتروشیمی مشکل داریم به طوری که بسیاری از واحدها مواداولیه مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه می‌کنند و مواد اولیه به دست فعال اقتصادی واقعی نمی‌رسد.

بخشنده ابراز کرد: مسئله دیگر واردات ماشین‌آلات دست دوم به کشور است، چراکه اکنون ما کانتینر سردخانه‌دار در کشور نداریم و بسیاری از محصولات کشاورزی در حوزه صادرات از بین می‌رود، لذا ما به دو هزار و 500 کانتینر سردخانه‌دار نیاز داریم.


این مقام مسئول اذعان کرد: در بحث صادرات هر دستگاه ماشین 180 تا 200 میلیون تومان کرایه برای حمل بار دریافت می‌کند و درواقع امروز صادرات ما به علت مسائل لجستیکی زمین‌گیر شده است؛ ماشین‌آلات دست دو برای خط تولید وارد کشور شده اما کمیسیون یک صف طولانی مجوز را ایجاد کرده است که منتظر حل این مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه حمایت از کالای داخلی با چالش‌هایی از قبیل واردات کالایی که در داخل تولید می‌شود و عدم تخصیص به موقع ارز برای ثبت سفارش است که بانک مرکزی همکاری نمی‌کند و امروز 40 میلیون دلار کالا در گمرک مانده اما بانک مرکزی کد آن را برای منشا ارز حذف کرده که باید مشکل حل شود.

مشکلات کارگری استان قزوین حل شود
هدایت الله جمالی پور در ادامه این مراسم اظهار کرد: اولین شهرصنعتی کشور در استان قزوین احداث شده است و حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این استان فعالیت می‌کنند و ظرفیت بالایی در سرمایه گذاری دارند.

وی افزود: همجواری استان قزوین با پایتخت، ظرفیت و مزیت سرمایه گذاری در این استان را ایجاد کرده و در حوزه کشاورزی هم ظرفیت بالایی دارد؛ لذا همه این موقعیت‌ها، جایگاه بی‌بدیلی است که حتی می‌تواند به اقتصاد کشور هم کمک کند.

استاندار قزوین بیان کرد: مهمترین رسالت و وظیفه همه ما امروز در حوزه خدمت به بخش تولید است؛ در راستای تحقق شعار جهش تولید تلاش کریم که همه ظرفیت‌ها را قرار دهیم و در جنگ اقتصادی کنونی که دشمن رقم زده نیز تولیدکنندگان نیز نقش آفرین و افسران جنگ هستند که باید پشتیبان آن‌ها باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: استان قزوین به طور تمام عیار یک استان کارگری و امروز مهمترین مسئله هم مسائل کارگری است، لذا مدیریت حوزه صنعت و تولید بسیار دشوار صورت می‌گیرد؛ سرمایه درگردش و مواد اولیه مهمترین چالش تولیدکنندگان است که باید وزارت صمت به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان