۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بازگشت به‌چرخه تولید بیش از ۱۳۰۰واحد تولیدی/ مشکل کارت‌های بازرگانی به‌زودی رفع می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۵۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

وزیر صمت در ستاد رفع موانع تولید قزوین اعلام کرد

بازگشت به‌چرخه تولید بیش از ۱۳۰۰واحد تولیدی/ مشکل کارت‌های بازرگانی به‌زودی رفع می‌شود

وزیر صمت گفت: سال جاری هزار و ۳۶۵ واحد راکد و تعطیل در کلینیک صنعتی عارضه یابی و به چرخه تولید بازگشتند که این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.

بازگشت به‌چرخه تولید بیش از ۱۳۰۰واحد تولیدی/ مشکل کارت‌های بازرگانی به‌زودی رفع می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه دیدار با فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین که شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه استان قزوین از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است، اظهار کرد: همجواری با پایتخت و وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان باعث شده که قزوین یک استان کارآفرین محسوب و توجهات به سمت آن جلب شود.
 
وی افزود: باوجود جمعیت حدود یک میلیون و 500 هزار نفری در استان قزوین اما وجود ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی در این استان باعث شده که در زمره استان‌های بالای سه میلیون جمعت قرار گیرد؛ راز موفقیت استان همدلی و همراهی مدیران و مردم است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر هر استانی بر محوریت توسعه قرار گیرد قطعا نرخ بیکاری کاهش و امنیت استانی و ملی بهبود می‌یابد؛ در بحث راهبرد صنعتی ایران، در حوزه صادرات و واردات سیاست ما روان سازی است و محدودیت کنونی بانک‌ها را نمی‌پذیریم که این روان سازی اتفاق افتاده و آثار آن را مشاهده می‌کنیم با وجود اینکه کار سختی بود.
 
وی با بیان اینکه کارت بازرگانی که مشکل بیشتر بازرگانان است مرتفع می‌شود؛ تصریح کرد: مبارزه با رانت خواری، امضاهای طلایی و مجوز فروشی‌ها که در دولت و کشور اتفاق می‌افتد از دیگر سیاست‌های ما است که کار دشواری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: جریانی که ویژه خواری، رانت خواری و امتیاز فروشی می‌کند تمام ابزار و رسانه را در اختیار دارد؛ اما ما مقابله با این کار را دنبال می‌کنیم و تاحدودی مسیر را هموار کردیم تا بتوانیم با هدف برسیم.
 
وی با اشاره به شاخص‌های امید به کار و کارآفرینی ابراز کرد: در سال جاری 39درصد در صدور جواز تاسیس و 10درصد در پروانه‌های بهره‌برداری رشد داشتیم که استان قزوین هم در این حوزه خوب بوده است.
 
وزیر صمت اذعان کرد: در سال جاری هزار و 365 واحد راکد و تعطیل در کلینیک صنعتی عارضه یابی و به چرخه تولید بازگشتند که این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد؛ ما از محل تبصره 18 آمادگی را داریم که 100 میلیارد دیگر در اختیار استان قزوین قرار دهیم و 500 میلیارد تومان هم از محل تامین منابع وزارتخانه به استان تخصیص می‌یابد.
 
وی عنوان کرد: نکته بعدی که همیشه دغدغه تولیدکنندگان است بحث واردات محصولی است که در داخل تولید می‌شود که باعث شده تولید داخلی ضربه بخورد؛ اگر تحریم‌ها مرتفع شود قطعا سیاست درهای باز نخواهیم داشت و سیاست مدیریت بر ثبت و سفارش مبتنی بر تولید داخل خواهد بود.
 
رزم حسینی افزود: سیاست توجه به تولید داخل هم به این مفهوم نیست که انحصار برای محصول داخلی ایجاد کنیم یا باعث بی‌کیفیت شدن و افزایش قیمت محصول داخلی شود بلکه باید رقابت صورت گیرد تا تولید داخلی هم رونق یابد.

 
وی تاکید کرد: اکنون هم موج جهش تولید در سطح کشور مشهود است و باید بدانیم که چالش دهه پنجم انقلاب اسلامی، چالش اقتصادی است که باید مردم و کشور را در این زمینه توانمند کنیم و توسعه اقتصادی کشور هم به دست بخش خصوصی رقم می‌خورد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر ورود و تقویت بخش خصوصی در مسئولیت‌های اجتماعی، عنوان کرد: چرا باید یک جوان روستایی از کسب و کار محروم باشد؟ در حالی که بخش خصوصی می‌تواند با کمک به این حوزه موجب رشد اقتصادی و توسعه اشتغال و از بین بردن بیکاری شود.
 
وی ادامه داد: در گذشته هم اگر نگاه کنیم بیشتر وقف‌های کشور توسط تاجران و فعالان اقتصادی شرافت‌مند اتفاق افتاده است و حتی حضرت علی(ع) به عنوان فرد ثروتمند در بین مردم شناخته می‌شدند که با وقف‌هایی که داشتند موجب رونق در جامعه شده بودند، لذا این فرهنگ باید گسترش یابد.
 
رزم حسینی بیان کرد: دولت خیلی هنر کند فقط می‌تواند زیرساخت ایجاد کند لذا کسب و کارها باید توسط بخش خصوصی رقم بخورد که اگر تا یک دوره چهار تا پنج ساله با این نگاه پیش رویم، به رونق اشتغال خواهیم رسید؛ باید ایجاد اشغال و کسب و کار داشته باشیم نه اینکه در بین مردم پول و یارانه توزیع کنیم که با فرهنگ اسلامی مغایر است.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایجاد شد که ملتی متمکن و متدین زندگی کنند نه اینکه تهی دست باشند؛ خنثی سازی تحریم‌ها در این است که اقتصاد خانوار، اقتصاد روستا و شهر تقویت شود لذا طرح احیای مسئولیت اجتماعی در اجرای اقتصاد مقاومتی در این راستا در استان‌ها کلید می‌خورد.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان