۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امسال نمایشگاه فروش بهاره نداریم/ در سفرهای مسئولین ملی به‌قزوین پروتکل‌های بهداشتی دور زده می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۹ ساعت: ۱۶:۱۸ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین:

امسال نمایشگاه فروش بهاره نداریم/ در سفرهای مسئولین ملی به‌قزوین پروتکل‌های بهداشتی دور زده می‌شود

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: امسال نمایشگاه فروش بهاره نداریم و به جهت اینکه بحث تجمع عامل اصلی انتقال ویروس کروناست؛ تصمیم گرفته شده که نمایشگاه نداشته باشیم.

امسال نمایشگاه فروش بهاره نداریم/ در سفرهای مسئولین ملی به‌قزوین پروتکل‌های بهداشتی دور زده می‌شود
به گزارش خبرنگار سلامت صبح‌قزوین، منوچهر حبیبی در قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز (شنبه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باوجود اینکه ویروس جهش یافته در یکی از روستاهای تابعه شهرستان آبیک شناسایی شد اما با ورود به موقع و هماهنگی و انسجامی که در مدیریت موضوع وجود داشت، کامل‌ترین نمونه قرنطینه در روستای حسین آباد در مبارزه با کرونای انگلیسی انجام گرفت.

وی افزود: این هماهنگی و همدلی باعث شد که از بعد از ظهر روز گذشته روستای حسین آباد از قرنطینه خارج شود که از صبر و همراهی مردم روستا قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که هیچگاه دیگر درگیر این نوع بیماری نشویم.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: باتوجه به گزارشات، مرحله چهارم تست همه اهالی روستای حسین آباد به جز یک نفر که مادر متوفی است، در روز گذشته منفی شده که نشان می‌دهد تنها راه حل مقابله با این ویروس منحوس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ابراز کرد: امسال ما نمایشگاه فروش بهاره نداریم و به جهت اینکه بحث تجمع عامل اصلی انتقال ویروس کروناست؛ تصمیم گرفته شده که نمایشگاه نداشته باشیم و خود اصناف برنامه‌ریزی کنند که فروش فوق العاده و تخفیفات ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مردم هم خریدهای خود را مدیریت کنند و در تجمعات حضور پیدا نکنند و همه باید بر پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند؛ اصناف هم از ساعت ۸ و نیم شب باید کرکره‌ها را پایین دهند و ساعت ۹ شب تعطیلی کامل داشته باشیم چراکه بعد از آن هیچ تخلفی پذیرفتنی نیست و واحد متخلف پلمب خواهد شد.

وی اذعان کرد: طی بازدید‌هایی که در روزهای اخیر داشتیم خوشبختانه بالای ۹۰ درصد اصناف پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند و در این میان فروشگاه‌های بزرگ هم باید توجه کنند که با هیچکس تعارف نداریم و اگر ضوابط را رعایت نکنند؛ تعطیل خواهند شد.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: چنانچه بازار همراهی و همکاری لازم را داشته باشد تمایلی برای تعطیلی نداریم و تعطیلی دوهفته پایانی سال صحت ندارد و شایعه است چراکه هنوز تصمیمی گرفته نشده و همچنان محدودیت تردد ۹شب تا ۳ صبح پابرجاست که نیروی انتظامی باید برخورد جدی با متخلفین و حضور پررنگ داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کنترل ترددهای بستگی به حضور راهور دارد و مردم خواستار رعایت این موضوع هستند چون این روش کمترین هزینه را و بیشترین نتیجه را در پی داشته است که باید به صورت جامع و کامل در استان جاری و ساری شود.

حبیبی ابراز کرد: عمده درآمد دست‌فروشان مربوط به ماه پایانی سال است لذا دستفر‌ش‌ها را ساماندهی می‌کنیم و بنا بر تعطیلی نداریم و اداره اصناف، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی با مدیریت فرمانداری این دستفروش‌ها را در نقاطی از شهر ساماندهی کنند که هم ترافیک و تجمع نداشته باشیم و هم درآمد آن‌ها هم حفظ شود.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: ما به پایان سال و مسافرت‌ها نزدیک می‌شویم که استان قزوین برنامه‌ای برای سفرهای نوروزی ندارد و آمادگی پذیرش مسافر در ایام نوروز را نداریم؛ مدارس کاملا تعطیل و ایجاد کمپ و برپایی چادر در پارک‌ها هم ممنوع است که از مردم هم خواهش می‌کنیم برنامه‌ای برای مسافرت نداشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سفرهای مسئولین ملی به استان پروتکل‌های بهداشتی دور زده می‌شود و رعایت نمی‌شود و انتظار می‌رود که از سوی میزبان نسبت به این مسئله توجه شود چراکه مردم گله‌مند می‌شوند در حالی که این سفرها هم نعماتی برای استان دارد.

وی در پایان گفت: در بحث واکسیناسیون هم باید براساس پروتکل‌ها انجام شود و امیدواریم که این واکسینه گروه‌ها در سطح وسیع‌تری از استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان